Youtube се превърна в най-прекия път за достъп на децата до мобилни игри
В рамките на последните пет години YouTube се превърна в най-популярния начин американските деца на възраст между 3 и 12 години да научават за нови мобилни игри.
Изследването е на Interpret, а въпросното е направено на база 1000 американски деца и техните гейминг навици.
Според проучването на агенцията 49% от запитаните са споделили, че използват YouTube като средство за препоръка на нови игри. 48% процента използват и своите приятели, докато 40 процента се обръщат към членове на техните семейства. Основният конкурент на YouTube, Twitch, изостава значително – само 12% от запитаните деца са го използвали са откриване на нови софтуерни заглавия.
Практически YouTube за първи път е най-популярният начин за откриване на нови мобилни игри. Досегашният лидер на пазара в САЩ винаги е бил групата на „приятелите“.
„Когато животът на хората се пренатовари, обикновено родителите се обръщат към YouTube, за да забавляват своите деца“, споделя Джеси Дивнич от Interpret.
“Видеата за Minecraft и Roblox са изключително голяма притегателна сила за тази демографска група, която редовно качва свои собствени видеоклипове. Алгоритъмът на препоръките на YouTube също означава, че децата се запознават постоянно с други игри и видеоклипове въз основа на навиците им за търсене и сърфиране.“
В същото време YouTube е изключително популярен начин децата да се запознават и с не-мобилни заглавия, като според Interpret видео платформата на Google е в топ 3 на каналите за откриваемост за конзолни и компютърни игри.
Дивнич отбеляза, че данните са събрани през февруари 2020 година, преди COVID-19 да предизвика блокировки в различни региони на САЩ. Той твърди още, че вероятно зрителският интерес на YouTube се е увеличил след старта на пандемията.
Апропо, говорейки си за детски игри, чистосърдечно можем да препоръчаме Minion Rush: Despicable Me Official Game (iOS, Android), най-малкото за да опитаме да помогнем за достигането ѝ до 1 милиард играчи. А по този начин и да натъртим, че можем да любим страстно големите конзолни и PC игри, но в същото време се забавляваме неистово и с техни мобилни побратими.