Epic е трябвало да пренапише части от Unreal Engine, за да може да смогне на скоростта на SSD-то на PS5
SSD технологията във всяка PlayStation 5 конзола ще бъде истинска трансформация за процеса на разработване на развлекателен софтуер и компанията, която стои зад Unreal Engine, Epic Games, го е разбралa от първа ръка.
Не е тайна, че създателят на енджина Тим Суини харесва много как е структуриран хардуерът на конзолата на Sony. Един от най-добрите програмисти на нашето време се скъса да хвали машината на японците по време на Unreal 5 демонстрацията, извършена на PlayStation 5 хардуер.
Ник Пенуордън е следващият голям човек от Epic, който споделя своите въжделения относно конзолата на Sony.
“PlayStation 5 осигурява огромен скок както при изчислителната, така и в графичната производителност, но архитектурата му за съхранение на данни също е нещо специално“, споделя пред VG247 Ник Пенуoрдън. Последният е един от главните инженери в Epic Games.
„Възможността за стриймване на съдържание при екстремно високи скорости позволява на разработчиците да създават по-богати и по-детайлни терени, променяйки начина, по който мислим за изобразяването на споменатото съдържание в реално време. Толкова е въздействащо, че пренаписахме основните си I/O подсистеми в Unreal Engine, за да се възползваме от скоростите на PlayStation 5 “, допълва инженерът на Epic.
Независимо че Xbox Series X, подобно на PS5, също разполага с NVMe SSD диск, Sony инвестира в SSD технологията значително повече от своя конкурент при конзолите. Поради тази причина хардуерът на японците е двойно, а на база компресорни алгоритми и повече от двойно по-бърз от Xbox Series X.
Остава ни в следващите 20-25 дни да видим и първия ексклузивен софтуер за двете платформи.
Източник на снимката: LetsGoDigital