Роли

За все още доволно количество крайни потребители с минимални познания за гейм индустрията, игрите се правят ексклузивно от програмисти. Към днешна дата подобно твърдение няма как да е по-далеч от истината.

И като си говорим за истината е редно да добавим, че процесът на разработка на развлекателен софтуер е изключително комплексен и включва редица дребни детайли, за които крайните потребители дори не разбират. Детайлите са технически, управленски, на криейтив ниво и т.н. и т.н.

Факт е, че по времето на конзолата Atari 2600 и аркадните машини от края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век екипът на почти всяка издавана тогава игра е представляван от един единствен човек, който в основата си е програмист. Но за нуждите на съответния софтуерен продукт той е трябвало да се изявява и като художник, UI дизайнер, сценарист и т.н.

Днес в средните и големи по размери студия обикновено има ясно изградена структура на целия технически процес по изготвянето на една игра. Като започнем от тестърите/QA екипите, минем през хората, отговарящи за аудио-визуалната част (композитори, художници и др.), дизайнери на нива и мисии (level/mission designers) и стигнем до преждеспоменатите програмисти.

На тази страничка представяме всяка една роля, която помага при създаването на един развлекателен софтуер, като с времето към всяка ще можете да откриете интервюта с разработчици, специфични материали, свързани към конкретна позиция и др.