Програмист

Какво точно прави един програмист, какво образование и умения са необходими, за да станете такъв, каква заплата можете да очаквате…

Настоящият текст ще се опита да отговори на тези въпроси и ще ви помогне да се ориентирате дали тази професия е подходяща за вас.

Макар бакалавърската и магистърската степен невинаги да са необходими при кандидатстването за работа като програмист, софтуерните фирми обикновено изискват от служителите си на тази позиция да завършат сертификационна програма, за да работят с техния продукт. Опитът е основният актив на добрия програмист. Сертификати и курсове от академии носят добавена стойност и допринасят за по-добри перспективи и мобилност. В последните години изискването за бакалавръска и магистърска стенен играе все по-малка роля, ако даден програмист успее да премине успешно през тестовете на дадена софтуерна компания.

Образование

Макар бакалавърската и магистърската степен невинаги да са необходими при кандидатстването за работа като програмист, софтуерните фирми обикновено изискват от служителите си на тази позиция да завършат сертификационна програма, за да работят с техния продукт. Опитът е основният актив на добрия програмист. Сертификати и курсове от академии носят добавена стойност и допринасят за по-добри перспективи и мобилност. В последните години изискването за бакалавръска и магистърска стенен играе все по-малка роля, ако даден програмист успее да премине успешно през тестовете на дадена софтуерна компания.

Последни уроци за програмист | Виж всички

Умения

Умения

Креативност при  разрешаване на всякакъв вид проглеми

Страст към видеоигрите

Широк спектър от познания и следете на модерните гейм тенденции

Ясно изразено аналитично мислене

Готовност за работа като част от единен екип

Владеене на езици за програмиране, като C # и C ++ и др.

Средната годишна заплата на програмист е била 84 280 долара през 2018 г. От Бюрото по трудова статистика на САЩ прогнозират 7% спад в търсенето на програмисти в периода 2018 – 2028 г. От една страна, това се дължи на аутсорсинга към по-евтини дестинации, тъй като голяма част от работата на програмиста не зависи от местонахождението му. От друга страна, някои от задачите на програмистите могат да се автоматизират в бъдеще.

Перспективи

Средната годишна заплата на програмист е била 84 280 долара през 2018 г. От Бюрото по трудова статистика на САЩ прогнозират 7% спад в търсенето на програмисти в периода 2018 – 2028 г. От една страна, това се дължи на аутсорсинга към по-евтини дестинации, тъй като голяма част от работата на програмиста не зависи от местонахождението му. От друга страна, някои от задачите на програмистите могат да се автоматизират в бъдеще.
Инструментите, с които борави един програмист, могат да бъдат всеобхватни. Ще споменем все пак основните, с които работи един гейм програмист. Например популярни енджини като Unreal 4 и Unity. Голяма част от по-големите студия разполагат със собствени енджини (Ubisoft – AnvilNext, Guerrilla Games/Sony – Decima, idSoftware – id Tech, Electronic Arts - Frostbite и много други.). Visual Studio на Microsoft е съпътстващ инструмент за много гейм програмисти. Най-популярните езици за програмиране на развлекателен софтуер днес са C++ и C#. Все по-голяма популярност набира и визуалното програмиране/скриптиране, предлагано по подразбиране в енджини като Unreal 4. В последните няколко години за гейм-дев се налага и Rust.

Инструменти за работа

Инструментите, с които борави един програмист, могат да бъдат всеобхватни. Ще споменем все пак основните, с които работи един гейм програмист. Например популярни енджини като Unreal 4 и Unity. Голяма част от по-големите студия разполагат със собствени енджини (Ubisoft – AnvilNext, Guerrilla Games/Sony – Decima, idSoftware – id Tech, Electronic Arts – Frostbite и много други.). Visual Studio на Microsoft е съпътстващ инструмент за много гейм програмисти. Най-популярните езици за програмиране на развлекателен софтуер днес са C++ и C#. Все по-голяма популярност набира и визуалното програмиране/скриптиране, предлагано по подразбиране в енджини като Unreal 4. В последните няколко години за гейм-дев се налага и Rust.
40