Аниматор

Какво точно прави един аниматор, какво образование и умения са необходими, за да станете такъв, каква заплата можете да очаквате…

Настоящият текст ще се опита да отговори на тези въпроси и ще ви помогне да се ориентирате дали тази професия е подходяща за вас.

Както при другите специалисти в гейм индустрията, и тук висшето образование не е задължително. Завършена художествена гимназия в комбинация с технически познания и опит дават добри шансове да си намерите работа като аниматор на видео игри. Все пак някои бакалавърски специалности включват курсове по 2D и 3D анимация, гейм дизайн и разработка, интерактивен дизайн и анимация, осветление и звук. Познанията в тези сфери дават по-добри перспективи в тази така конкурентна среда.

Образование

Както при другите специалисти в гейм индустрията, и тук висшето образование не е задължително. Завършена художествена гимназия в комбинация с технически познания и опит дават добри шансове да си намерите работа като аниматор на видео игри. Все пак някои бакалавърски специалности включват курсове по 2D и 3D анимация, гейм дизайн и разработка, интерактивен дизайн и анимация, осветление и звук. Познанията в тези сфери дават по-добри перспективи в тази така конкурентна среда.
Умения

Умения

Креативност и богато въображение

Търпение и усет към детайла

Умения за рисуване

Компютърна грамотност и високи познания при работа с графичния софтуер, който използва съответното студио

Добри комуникационни и презентационни умения

Приоритизиране на задачи и готовност за спазване на сроковете и работа като част от единен екип

Към 2018 година средната годишна заплата на един гейм аниматор в САЩ е 72 хиляди долара. Заплатите обаче са вариращи в зависимост от студиото и региона, в който упражнява дейност един продуцент. С навлизането на все по-мощен потребителски хардуер в домовете на крайните потребители (PlayStation 5, персонални компютри и Xbox Series X) изискванията към качеството на гейм анимациите ще скочи неимоверно, а в следващите две-три години очакваме крайните резултати на гейм аниматорите в ААА продукти да не се различават много от тези във филмовите студия, които работят върху CGI продукции.

Перспективи

Към 2018 година средната годишна заплата на един гейм аниматор в САЩ е 72 хиляди долара. Заплатите обаче са вариращи в зависимост от студиото и региона, в който упражнява дейност един продуцент. С навлизането на все по-мощен потребителски хардуер в домовете на крайните потребители (PlayStation 5, персонални компютри и Xbox Series X) изискванията към качеството на гейм анимациите ще скочи неимоверно, а в следващите две-три години очакваме крайните резултати на гейм аниматорите в ААА продукти да не се различават много от тези във филмовите студия, които работят върху CGI продукции.
Като страхотно решение за анимация през последните няколко години се обособи Blender. За анимиране в 3D среда се използват и ветерани като 3D Max и Maya. Houdini Apprentice също е отличен инструмент, както и Cinema 4D и Motionbuilder. Последните две, както и продуктите на Autodesk, обаче имат относително високи такси за използване на годишна база. За създаване на 2D анимации трябва да споменем имената на Aseprite, Spine и DragonBones Pro. Кажи-речи всички изброени инструменти за анимация имат експорт към популярните публични енджини като Unreal 4 и Unity.

Инструменти за работа

Като страхотно решение за анимация през последните няколко години се обособи Blender. За анимиране в 3D среда се използват и ветерани като 3D Max и Maya. Houdini Apprentice също е отличен инструмент, както и Cinema 4D и Motionbuilder. Последните две, както и продуктите на Autodesk, обаче имат относително високи такси за използване на годишна база. За създаване на 2D анимации трябва да споменем имената на Aseprite, Spine и DragonBones Pro. Кажи-речи всички изброени инструменти за анимация имат експорт към популярните публични енджини като Unreal 4 и Unity.