Съпорт специалист (развлекателен софтуер)

Какво точно прави един съпорт специалист, какво образование и умения са необходими, за да станете такъв, каква заплата можете да очаквате… Настоящият текст ще се опита да отговори на тези въпроси и ще ви помогне да се ориентирате дали тази професия е подходяща за вас.

Всички работодатели изискват тези, които наемат, да имат компютърни познания, но много от тях са гъвкави по отношение на това как са придобили тези знания. Отличното владеене на специфичен език (английски, френски, руски и т.н.) също е задължително условие за много работодатели. По отношение на поддръжката на развлекателен софтуер е важно да имате интерес към видео игрите и в частност продукта, за който ще се грижите.

Образование

Всички работодатели изискват тези, които наемат, да имат компютърни познания, но много от тях са гъвкави по отношение на това как са придобили тези знания. Отличното владеене на специфичен език (английски, френски, руски и т.н.) също е задължително условие за много работодатели. По отношение на поддръжката на развлекателен софтуер е важно да имате интерес към видео игрите и в частност продукта, за който ще се грижите.
Умения

Умения

Отлични умения за активно слушане

Възможност за научаване на техническа информация и и предаването ѝ на неспециалисти

Внимание към детайла и възможност за мултитаскинг

Професионално отношение към клиенти и колеги

Желание да помагате и да решавате проблеми и способност да работите самостоятелно

Кариерните перспективи за тази професия са отлични. След като натрупат опит в асистирането на клиенти или вътрешни потребители, някои специалисти по поддръжка се повишават на позиции, на които помагат за подобряване на дизайна и ефективността на бъдещи продукти. Хора, които започват в тази позиция, по-късно могат да станат разработчици на софтуер (включително и гейм такъв) и администратори на мрежови и компютърни системи. Американското бюро по трудова статистика прогнозира ръст на работните места за специалистите по поддръжка, който ще бъде по-бърз от средния за всички професии между 2019 и 2026 г. Възможностите за работа ще бъдат много благоприятни в здравеопазването и проектирането на компютърни системи. Като член на ЕС България е сред най-бързо развиващите се икономики в Европа и остава предпочитана аутсорсинг дестинация за CX и ИТ услуги.

Перспективи

Кариерните перспективи за тази професия са отлични. След като натрупат опит в асистирането на клиенти или вътрешни потребители, някои специалисти по поддръжка се повишават на позиции, на които помагат за подобряване на дизайна и ефективността на бъдещи продукти. Хора, които започват в тази позиция, по-късно могат да станат разработчици на софтуер (включително и гейм такъв) и администратори на мрежови и компютърни системи. Американското бюро по трудова статистика прогнозира ръст на работните места за специалистите по поддръжка, който ще бъде по-бърз от средния за всички професии между 2019 и 2026 г. Възможностите за работа ще бъдат много благоприятни в здравеопазването и проектирането на компютърни системи. Като член на ЕС България е сред най-бързо развиващите се икономики в Европа и остава предпочитана аутсорсинг дестинация за CX и ИТ услуги.
Инструментите, с които си служи специалистът поддръжка, са телефон, слушалки и компютър с интернет. В зависимост от софтуера (играта), за чиято поддръжка се грижи служителят, той трябва да познава и въпросния в изключително висок детайл.

Инструменти за работа

Инструментите, с които си служи специалистът поддръжка, са телефон, слушалки и компютър с интернет. В зависимост от софтуера (играта), за чиято поддръжка се грижи служителят, той трябва да познава и въпросния в изключително висок детайл.