PlayStation 5 vs Xbox Series S/X на телевизионния (рекламен) екран
Едва ли са много хора, които биха се изненадали да научат, че Sony са продали абсолютно всяка една бройка от новата генерация Playstation 5 конзоли, но със сигурност причината не е само в огромния хайп и шумотевица, която имаше в последните няколко месеца. Успехът е неоспорим, но зад него стои и огромен бюджет, отделен за реклама и маркетинг.
Чудите се колко по-точно е този бюджет? От Sony не са предоставили точни висла, но по последните статистики на VentureBeat и iSpot.tv, PlayStation са похарчили почти толкова, колкото цялата игрална индустрия в периода между 16 октомври и 15 ноември. Имайте предвид тук, че става въпрос само за телевизионни реклами. Това не включва различните други маркетингови кампании, направени от Sony за марката PlayStation, като интернет реклами, промоционални оферти и др. Около 47% от общите импресии на телевизионните реклами в САЩ са били на Sony за споменатия по-горе период (701 милиона гледания).
Най-гледаният спот е премиерният Play Has No Limits, гледан от местните зрители 258,4 милиона пъти.
Nintendo от друга страна са заели около 21.7% от общия брой гледания с около 323,6 млн. Ако вземем предвид данните, които сочат, че САЩ е най-силният пазар за Xbox, то не е изненада, че от Sony са вложили толкова голям бюджет, за да могат да завържат лидерските си позиции от PlayStation 4 генерацията.
Иначе, Xbox е трето място що се отнася до телевизонна реклама, с 245,1 милиона гледания и 16,4 процента от общия телевизионен гейминг пай.
И двете конзоли са на пазара и първите числа са много позитивни и за двата технологични гиганта. Очаквано PlayStation 5 е най-успешната конзола премиера за всички времена, докато Xbox Series конзолите са най-успешната Xbox премиера до момента.