В следващите редове ще нахвърля в няколко изречения очакванията ми за събитието на Sony, което ще се проведе от 23:00 българско време тази вечер (11 юни 2020 година).
На първо място искам да споделя, че самият аз съм лицензиран PlayStation разработчик с достъп до портала за девове на Sony. В него господата от японския гигант споделят на разработчиците за всякакви софтуер ъпдейти, промени в графици, нови хардуерни продукти и всичко, свързано с процеса на разработване и издаване на PlayStation платформите. С други думи пиша от позицията на човек, който разполага с доволно количество информация, която не е публична. Разбира се, предвид дебелите NDA-и, които е подписало студиото ми, не мога да коментирам или споделям в този текст нищо от дев-кухнята на един от най-популярните гейминг брандове.
Маркетинговите планове на Sony обаче са съвсем различна бира, до която аз самият нямам достъп. Тоест този текст е написан от позицията на фен на PlayStation, който, изключая PlayStation 2 (странно, нали?), е притежавал лично всички конзоли на японците.
Преди да мина към събитието на Sony, искам да отворя следната скоба, в която да споделя, че със сигурност в един момент ще подготвя материал за хардуера на PlayStation 5 на по-разбираем език от този на легендата Марк Сърни. Той е едно от най-влиятелните лица в индустрията за последните, хм, повече от 35 години и е инженер от калибъра на Джон Кармак и Тим Суини. Deep dive-а му за PS5 обаче беше насочен основно към разработчици, тоест Сърни говореше в дълбочина, която е трудно достъпна за мнозинството играчи. В лекцията му имаше тонове дребни детайли между редовете, а вземането под внимание единствено на предложените твърди стойности е изключително подвеждащо, когато си говорим за възможностите на PlayStation 5.
В кратце, очаквам PlayStation 5 генерацията да предложи по-голям скок отколкото този между PS3-PS4. Както за разработчиците, така и за крайните потребители.
И тази вечер ще видим първите инициали за този скок – софтуер, писан ексклузивно за PlayStation 5. Такъв, който не се съобразява по никакъв начин с настоящото поколение конзоли и в частност оригиналния PlayStation 4.
За съжаление на Microsoft, тяхната стъпка накриво с първото next-gen показно на конзолата им Xbox Series X даде възможност светлините на прожекторите много бързо да попаднат върху Sony и PS5. Особено след бясната технологична Unreal 5 презентация на Epic Games, направена на ранен PlayStation 5 хардуер.
Тази вечер Sony може да разочарова мнозина, ако последва пътя на презентиране на софтуер от Microsoft, но по мое мнение по-скоро ще отвинти много непредубедени глави. Играчите, които не приемат себе си за „PC Master Race”, Xbot-ове, Nintendo нърдове и т.н., а просто са любопитни каква е следващата генерационна стъпка за индустрията по отношение на Hi-end софтуер, би следвало да изпаднат в състояние на Нирвана.
След всички проблеми със забавяния (2020 упорито държи да получи титлата най-лошата година за XXI век) и играта на котка и мишка с Microsoft, ни делят броени часове до възможността да станем свидетели на реален next-gen софтуер.
Очакванията ми за показания софтуер са също изключително високи.
Почти 100% сигурен съм, че Guerrilla Games ще покажат продължението на Horizon Zero Dawn, а с него ще ни демонстрират и next-gen възможностите на енджина Decima. Убеден съм, че зъби ще падат в едри количества по време на презентацията.
Ужасно любопитен съм да видя и новото заглавие на Housemarque. Последните са ми любимо студио, което за съжаление в рамките на PS4 генерацията издаваше прекрасни аркадни игри, които малко хора купуваха. Новата им творба обаче е PS5 проект, с AAA бюджет, осигурен от Sony. Hype!
Огромни са ми очакванията и към Bluepoint Games. Големият слух, естествено, е свързан с римейк на Demon’s Souls. Каквото и да подготвят блупойнтци обаче, стига да е PlayStation 5 ексклузив, смятам че ще отвинтва глави.
Завръщайки се към first party студиaта на Sony, очаквам минимум тийзъри от следващите продукти на Santa Monica и Insomniac, съответно God of War 2 и Spider-Man 2. Дори тийзове от по една минута, но демонстриращи кадри от самите игри, ще продадат автоматично няколко милиона PS5-ици.
За Bend Studios, Naughty Dog и Sucker Punch Productions по мое мнение е твърде рано да се говори за показно на PS5 проекти.
Виж, обаче от новосформираното студио в San Diego, изпълнено от бивши Naughty Dog мечки и качествени хора от индустрията като цяло, очаквам да бъде евентуалният изненадващ анонс в рамките на събитието. Защото за тях реално никой в момента не говори. Ъм, може би Uncharted 5?
От third party издатели със сигурност ще видим продукти на Activision, Ubisoft, 2K/Take Two, Electronic Arts и Warner. Предвид маркетинговите права на Call of Duty серията, които са при PlayStation, със сигурност ще видим как върви и изглежда на PlayStation 5 новото Call of Duty. От Ubi, предвид маркетинговото споразумение с Microsoft за Assassin’s Creed Valhalla, очаквам демонстрация на Watch Dogs: Legion и евентуален анонс на нова Far Cry игра.
Мисля също, че ще получим Batman анонс от Warner, като остава все още отворен въпросът дали ще е на Rocksteady Studios или на WB Games Montreal. Electronic Arts ще демонстрира next-gen FIFA.
Няма как да пропусна и тоновете слухове, свързани с римейк на Silent Hill, разработван от Sony Japan и Resident Evil 8, зад който стои Capcom.
В рамките на тазвечершното събитие не трябва да очакваме indie заглавия – за тях вероятно ще получим алтернативно събитие. От позицията на indie дев аз самият бих подкрепил подобно решение – ААА софтуерът е този, който продава най-голямо количество конзоли и поне при дебютната презентация на next-gen софтуер, за предпочитане е да видим какво могат да правят с новия хардуер студиа със значително по-голям финансов и човешки ресурс.
Предвид историята на Sony с подобен тип събития, японците гарантирано ще хвърлят и бомба-две, за които никой не е очаквал да се случат. Така де, хайпът ми очевидно е висок и смятам, че в следващия ни материал по темата, който ще можете да прочетете утре сутринта, ще се говори за оправдани очаквания, а не за next-gen разочерование…