Как SEGA гледа на Sonic след успеха на филма за бързоногия таралеж
Направилият премиера в началото на 2020 година филм Sonic The Hedgehog беше последният кино блокбастър преди COVID-19. Лентата за скоростния таралеж беше изключителен комерсиален успех, който се хареса и на феновете на игрите за Sonic.
Нещо повече – Sonic The Hedgehog се превърна в кино продукцията с най-високи приходи за такава, базирана на видео игра в САЩ, изпреварвайки Detective Pikachu.
Бранд мениджърът на Sonic Studio Иво Герскович коментира успеха на филма и как е помогнал той за допълнителното изграждане на Sonic бранда.
„Успехът на филма се отрази позитивно на много елементи от Sonic бранда – от вкарването на нова генерация фенове, до достигането на потенциална аудитория, ситуирана в кътчета от света, до които иначе можем да стигнем по-трудно.“, споделя Иво и допълва:
„Екипът и аз изграждахме марката Sonic през последните пет години и това, което можехме да наречем „насрещен вятър“ при първоначалното му формиране, се превърна в „попътен вятър“.
Филмът за Sonic до момента е генерирал приходи в размер от 306,7 милиона долара и макар да е лидер в САЩ, в световен мащаб изостава от ленти като Warcraft (439 милиона долара), Detective Pikachu (433 милиона долара) и Prince of Persia: The Sands of Time (336 милиона долара). Важно е да уточним обаче, че Sonic все още не е дебютирал на важни пазари като Китай и Япония. Всички останали изброени филми по игри имат премиера на споменатите пазари.
Какво общо има успехът на филма по Sonic с игрите? Въпросният демонстрира нагледно, че времето е важен фактор. Времето, което отнема един продукт да достигне ниво, което отговаря на традициите на Sonic игрите от времената на Mega Drive и Dreamcast.
Припомняме, че в един момент Sonic се беше превърнал в годишно издание на SEGA и по думите на мениджъра по връзки с обществеността на компанията Арън Уебър, качеството на продуктите не е било задоволително.
Поради тази причина компанията ще дава по-голям период за разработка на ААА Sonic заглавия – последната 3D Sonic игра – Sonic Force, е от 2017 година, а следващото голямо заглавие се очаква да дебютира на пазара през 2021 година, когато най-популярният таралеж в световен мащаб навършва 30 години.
Анонсът на новата игра трябваше да се състои в рамките на ежегодното събитие SWSW, но заради COVID-19 въпросното беше отложено.
Имаме надежда, че в горещите летни дни все пак ще видим официален анонс на SEGA за нова Sonic игра.
Ако искате да сте част от тим Sonic, то можете да проверите за свободни места в екипите на Creative Assembly Sofia или QA екипа на SEGA Sofia.