Колко близо всъщност е премиерата на GTA 6? Маркетинговият бюджет на Take-Two ни дава евентуален отговор
Американският издател Take-Two разкри маркетинговите си бюджети за следващите няколко години и ако съдим по споделените числа, то GTA 6 не е никак близо да официално обявяване, а още по-малко излизане на пазара.
Компанията сподели какви суми смята да вложи за маркетинг на своите продукти до фискалната 2024 година включително (април 2023-март 2024).
Любопитна е сумата именно за месеците от фискалната 2024 година.
В рамките на въпросната година Take-Two смята да инвестира в реклама 89 милиона долара. Първоначално компанията е очаквала това покачване да бъде валидно за фискалната 2023 (април 2022-март 2023), но впоследствие числата за въпросната година са спаднали до 78 милиона долара.
Анализаторът Джеф Коен твърди, че GTA 6 ще направи дебюта си именно в рамките на фискалната 2024 година. Коен допълва, че подобно покачване на сумите за маркетинг от страна на Take-Two е имало в годината, в която премиерата си направи Red Dead Redemption 2 – другият голям мастодонт на Rockstar.
Според множество слухове Grand Theft Auto 6 е в процес на разработка от няколко години, a Rockstar възнамерява на намали първоначалния мащаб на играта (спрямо предходната част) с идеята да го увеличава с времето (нов бизнес модел?).
Ако предположенията на анализаторите се окажат верни, то новата част на именитата поредица ще дебютира 10 години след GTA 5, направила премиера за PS3 и Xbox 360 през 2013 година.