ИГРИТЕ, КОИТО СЕ РАЗРАБОТВАТ И ПОДДЪРЖАТ В БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 2020 ГОДИНА (Част 2)
Продължаваме с втора част на „Игрите, които се разработват и поддържат в България през 2020 година“. В нея отново сме включили както доказани български студиа със значима история и ресурс, така и по-малки независимо представители на гейм сцената у нас. Отново ще допълним, че това е материал с продължение, съответно, ако сте малко независимо студио и желаете да представите своето творчество пред читателите на GI.bg, можете да се свържете с нас на office@gameindustry.bg.
Част 1 – тук
Всички участници отново са подредени по азбучен ред:
Creative Assembly Sofia
Портфолио – A Total War Saga: TROY (Epic); Total War: Rome II DLCs – Empire Divided, Desert Kingdoms, Rise of the Republic
Година на създаване: 2017
Размер на студиото: 100 души
Официален уебсайт: https://www.creative-assembly.com/home
Още за Creative Assembly Sofia: A TOTAL WAR SAGA: TROY СПЕЧЕЛИ НАГРАДА ЗА НАЙ-ДОБРА СТРАТЕГИЧЕСКА ИГРА НА TIGA GAMES INDUSTRY AWARDS 2020
В рамките на 2020 година притежаваното от SEGA студио трябваше да завърши немислимото за роден дев до момента – създаването на игра от именитата поредица Total War. Отговорност, с която, смея да твърдя, българите се справиха по отличен начин. На първо място играта беше приета позитивно от критиката и играчите, а предвид алтернативния бизнес модел тя попадна в ръцете на над 7.5 милиона потребители само в рамките на първите 24 часа от излизането си.
Не на последно място екипът продължи да работи неуморно върху идеята да подобрява A Total War Saga: TROY, предлагайки ново гейм съдържание, версия за macOS и множество QoL подобрения посредством пачове и за първи път в Total War заглавие фото режим. Към момента екипът продължава с поддръжката на Troy, но разбира се вече мисли и за следващия си проект, за който се надяваме да научим възможно най-скоро.
Different Way Games
Портфолио – Trash Invasion (Google Play)
Година на създаване: 2018
Размер на студиото: 1 човек
Different Way Games е студио, съставено от един човек – Веско Тенекеджиев. Последният работи върху мобилното заглавие Trash Invasion през последните две години, а то вече се предлага във вариант за Android. По думите на Веско първите отзиви за играта са положителни. Плюс, Trash Invasion е преведена изцяло на български език. Основната цел в играта е сортирането на боклук, като Веско се е постарал това да се случва по особено забавен начин. Trash Invasion се предлага напълно безплатно и може да бъде изтеглена на следния адрес.
Gadgets Gaming
Портфолио – Lazara Battle Heroes (Google Play, iOS)
Година на създаване: 2016
Размер на студиото: 2 души
Официален уебсайт: http://gadgetsgaming.com/
2020 година определено беше много важна за малкото независимо българско студио Gadgets Gaming. Българите завършиха и пуснаха на пазара първото си заглавие – походовото RPG Lazara Battle Heroes.
Въпросното се разпространява за мобилни платформи, като версията за iOS е на пазара от две седмици. Екипът на Gadgets Gaming е съставен от двама души, които работят заедно от 2016 година. Работната площадка на българите е Варна (страхотно е да имаме двама представителя от морската ни столица). Трябва да допълня също, че през есента на 2019 година Gadgets Gaming спечели приза на DEV.Play в Букурещ за най-добра мобилна игра.
Иначе, моментната версия на Lazara Battle Heroes включва 30 персонажи, с които играчите могат да играят, 60 различни врагове, single player кампания и т.н. Можете да свалите Lazara Battle Heroes на следния адрес.
HA Studio
Портфолио – Tomato Jones Series, KRUM – Edge Of Darkness, BuildMoreCubes, Krum – Battle Arena
Година на създаване: 2015
Размер на студиото: 1 човек
Собственик и самосиндикален разработчик, Орлин Дуцкинов представлява лицето на HA Studio. Bъпросното разработва игри за PC от 2015 година насам, а последното творение на самотния, но определено талантлив дев е Krum- Battle Arena.
Последната е в Steam Early Access. Говорим зa F2P екшън от трето лице, който изглежда отлично за 3D развлекателен софтуер, създаден от един-единствен човек. Можете да свалите играта на следния адрес.
В личен план съм също изключително впечатлен от честотата, с която Орлин завършва своите проекти, предлагайки ги на пазара. Всички игри на HA Studio можете да откриете на следния адрес.
The Sixth Hammer
Портфолио – Moo Lander (Steam)
Година на създаване: 2013
Размер на студиото: 8 души
Официален уебсайт: moolander.com
Първата игра на The Sixth Hammer, Moo Lander, е едно от най-обещаващите инди заглавия, разработвани в България. То трябва да дебютира през 2021 година за PC и модерни конзоли като Xbox One и PlayStation 4. Проектът стартира живота си през 2013 година, като първоначалната идея се е въртяла около летенето с комически кораб, който поглъща крави. Таргет платформите през онези времена са били смартфони и таблети.
Признавам, че концептуално в първоначалния ѝ вариант играта ми звучи като алтернативна версия на PixelJunk Shooter и това е прекрасно. През 2018 година проектът преминава през катарзисен момент – екипът го насочва към конзоли и PC като основни платформи, за да може да реализира без рестрикции уголемяващите се прогресивно идеи. В рамките на писането на този текст The Sixth Hammer имат завършени историята на играта (кравите все още са част от нея), всички основни системи са работещи (българите използват за направата на играта Unity), прототипи на враговете също са изготвени.
Нещо повече, екипът, съставен от осем души от цял свят, предлага и демо, което можете да изтеглите от Steam страницата на Moo Lander. Последната, прочее, в пълната си версия ще предлага и диванен-кооперативен режим. Дори два на брой.
Ето и трейлър:
Zariba
Портфолио – Твърде много заглавия за упоменаване. Повече за творчеството на морското ни студио ще откриете на следния адрес
Година на създаване: 2007
Официален уебсайт: https://zariba.com/
Още за Zariba: ZARIBA GAMES: УСПЕШНО БЪЛГАРСКО СТУДИО В МОРСКАТА СТОЛИЦА НА БЪЛГАРИЯ
Количеството заглавия, които поддържа и разработва Zariba, е доста високо, а това е процес, който не беше засегнат от връхлетялата ни пандемия. И през 2020 година морското ни студио продължи да търси нови хора, които да се включат към него, продължи да развива своята академия, продължи да създава и развива мобилен/HTML5 развлекателен софтуер.
През последните 365 дни VIP Games платформата на компанията е сред най-важните и популярни сегменти в бизнес развитието ѝ. В рамките на 2020 година VIP Games има средно по 270 хиляди уникални посетители. Тя е достъпна през Android, iOS и всички модерни браузъри.
Плановете на компанията през 2021 година са да продължи своя настоящ път на развитие, като за момента не можем да оповестим новите продукти, върху които работи дев меката в морската ни столица.