Гейм индустрията през 2021 година. Какви са очакванията ни?
2020 година беше сложна година за почти цялото население на планетата. Някои индустрии обаче успяха да спечелят от новите пандемични правила, според които жителите на множество добре развити икономически държави живеят. Включително и гейм индустрията. Която привлече много нови играчи, накара други да се завърнат към нея. В рамките на 2020 година получихме и успешен старт на нова конзолна генерация в лицето на PlayStation 5 и Xbox Series S/X, както и количество Streaming услуги от Microsoft и Google.
По данни на един от най-авторитетните източници за новини и статистика от тази област – Newzoo, приходите от гейм индустрията ще достигат до 174,9 милиарда долара до края на 2020. В случая говорим за 9,3% ръст спрямо 2019. Въпреки пандемията от COVID-19 и отлагането на редица гейминг събития, конзолите Playstation 5 и Xbox Series X/S, игрите The Last of Us 2, Ghost of Tsushima, Cyberpunk 2077 (и още много други) само катализираха още повече процеса на популяризиране.
А какво ни очаква през 2021 г.?
Веднъж набрала скорост, гейм индустрията няма намерение да спира. В тази статия ще обобщим кои са тенденциите и новостите, които очакваме да се развият още повече на териториите на любимата ни индустрия през 2021 година.
Победата на E-sports
Неяснотите, които поражда пандемията, няма да попречи на електронните спортове да процъфтяват все повече и повече. По последни проучвания (The State of Online Gaming 2020) над 38% от играчите биха се занимавали професионално с e-sports, ако бяха сигурни, че ще могат да се издържат финансово от това. С всяка една година този процент става по-голям. Платформата Twitch продължава да бъде водеща в тази област, но защо пък да не се появи нова звезда на хоризонта – като Facebook Gaming например?
Мобилните игри и 5G мрежата
5G мрежата, както знаем, е особена тема за част от българските граждани, но всички детайли за нея сочат, че тя безспорно е логичното бъдеще на гейминга. Бързата производителност се посочва и като най-важния аспект, който ще помогне за по-доброто и бързо разпространение на игри насочени към всички възрасти.
„Мобилните игри винаги са били ограничавани от латентност, към момента около 10 милисекунди при използване 4G технология,“ казва проучване на Treasure Data Blog. „Това може да изглежда като много кратко време за обикновените потребители, но е цяла вечност, когато става въпрос за конкурентни онлайн игри. 5G ще намали латентността до по-малко от 1 милисекунда, отваряйки вратата за нови възможности.“
До края на 2021 година Android игрите ще заемат 56% от мобилния гейминг пазар.
Според App Annie това ще са 10-те най-тренди заглавия в началото на 2021 година:
Free Fire (Garena Online)
Subway Surfers (Sybo)
PUBG Mobile (Tencent)
Gardenscapes – New Acres (Playrix)
Brain Out (Eyewind)
Ludio King (Gametion)
My Talking Tom Friends (Outfit7)
Homescapes (Playrix)
Brain Test: Tricky Puzzles (Unico Studio)
Tiles Hop: EDM Rush (Amanotes)
Виртуалната реалност бавно, но сигурно върви нагоре
Flight Simulator е примерът, който можем да дадем в тази насока. Какво по-яко от това да си стоиш вкъщи и да пътуваш навсякъде по света с помощта на VR каска? Съвсем скоро играта на Microsoft ще поддържа тази възможност, а виртуалната реалност от години търпи бавен, но константен растеж. За протокола, през 2016 години VR бизнесът е бил на стойност 1,8 милиарда долара, докато през 2021 година се очаква тези числа да достигнат до 19 милиарда долара. Основните платформи и през 2021 година ще продължат да бъдат PC и PlayStation. За съжаление японската компания все още ползва оригиналния си VR шлем, датиращ от 2016 година, който към днешна дата вече изостава все повече от модерните PC шлемове в чисто технически аспект. Най-новите предложения на Facebook, Valve и HTC предлагат далеч по-голямо зрително поле, по-висока резолюция и прецизни контроли.
Бонус при конзолния VR през 2021 ще бъде изискваната цена за влизане в екосистемата – за около 600 долара ще можете да имате целия необходим хардуер за адекватно VR преживяване. VR-ът на PC обаче печели все повече нови почитатели въпреки по-високата бариера на влизане, като особено Facebook инвестира сериозно в развитието на технологията, не на последно място и купувайки талантливи студиа, които да работят върху first party софтуер за Oculus хардуера.
В този ред на мисли очакваме още по-голямо развитие на PC VR пазара през 2021 година, като още по-сериозно раздвижване предвижваме през 2022 година, когато Sony по всяка вероятност ще покаже PlayStation VR2.
Облачните услуги в гейминга
Така наречените облачни услуги, за които някои анализатори твърдят, че ще изместят конзолите и Hi-end PC-тата, позволявайки на играчите да се забавляват с най-новите заглавия, без да инвестират константно в нов хардуер, ще имат най-силната си година в рамките на 2021. Всеки голям притежател на гейм платформа ще предложи облачна услуга, като освен xCloud на Microsoft и ветерана PlayStation Now на Sony, развитието си ще продължи и най-новият играч Google с тяхната Stadia. Като технология Google за момента превъзхожда значително Microsoft и Sony. Проблемът на Stadia се състои в моментния бизнес модел, избран от Google. Към списъка трябва да добавим и Luna на Amazon, който ще бъде наличен през 2021 година. Гигантът ще заложи на Netflix модела на предлагане, а предвид облачната мощ на Amazon, очакваме качеството на услугата да е много високо.
Анализаторите предвиждат Cloud базираните гейминг услуги да генерират приходи в размер на 4 милиарда долара през 2021 година, което е сериозен растеж от 188% спрямо настоящата 2020 година. Очакванията са през 2025 година приходите да достигнат 12 милиарда долара.
Конзолният бизнес няма спирачки
Конзолният бизнес ще продължи възхода си от последните години, като новите „черни кутийки“ PlayStation 5 и Xbox Series S/X тепърва ще демонстрират качествен next-gen софтуер през 2021 година.
Очакванията на анализаторите са, че по отношение на производствен капацитет Sony няма да успее да отговори на потребителския интерес към PlayStation 5 и през 2021 година, а приходите от конзолния бизнес ще достигнат 55,2 милиарда долара, спрямо 51 милиарда през 2020 година. Нека не забравяме също, че през 2021 година очакваме анонс и на следващата ревизия на моментния конзолен хардуер на Nintendo – Switch.
Увеличаване на социалната значимост на видео игрите
Tell me Why неслучайно спечели наградата за Games for Impact на The Game Awards 2020. Тенденцията със сигурност показва, че ще има игри, които ще стават все повече обвързани с общественозначими проблеми и ще съдържат по-голямо разнообразие от герои с различен етнос, пол и сексуална ориентация. На световно ниво 56% от играчите смятат, че е важно гейм студиата да станат по-приобщаващи и да включват по-голямо разнообразие от персонажи.
Очаква ни година, която ще бъде от огромно значение за развитието на цялата гейминг индустрия. След блестящата 2020 няма как да не таим надежди 2021 да бъде дори още по-добра от предходната, но само времето ще покаже. Без значение каква ще бъде новата година, и през 2021 година ще продължим да ви държим в течение с всички нови тенденции и новини, засягащи любимата ни индустрия! Ще се радваме да чуем и вашите мнения по темата какво очаквате от света на видео игрите през 2021 година.
Централна снимка: Tomasz Filipek от Pexels