Цитат на деня: American McGee за оригиналния Quake
Оригиналният Quake беше революция по отношение на визията и начина, по който играчът се предвижда в три измерения. Беше затварянето на светата FPS троица на id Software и игра, която се играе чудесно дори през 2020 година (Quake RTX, някой?). Беше важна стъпка за популяризиране на мултиплейъра – такъв, какъвто го познаваме днес. За мнозина беше врата и към разкошното творчество на Трент Резнър.
Част от екипа ни пази топли спомени от именития продукт на id Software.
Същото най-вероятно се отнася и за повечето девове, работили върху проекта. Включително и American McGee.
„Веднага след като ми беше даден шанс да създавам нива, започнах буквално да поглъщам книги по архитектура и дизайн – особено „класическата“ архитектура (църкви, замъци, храмове и други). Древните сгради в стил „Близкия изток“ бяха от особен интерес за мен и бях приложил пропорциите и дизайнерските идеи от тях на много от нивата, които изградих.“
За финал ще завършим, че от оригиналния Quake започва живота и друго малко заглавие – Team Fortress.