Sony залага на AAA заглавията и обръща гръб на по-нишовите игри, разработени от нейните студиа
Sony Interactive Entertainment ще се фокусира върху създаването на блокбъстър заглавия от големите студия. Това ще се случи с цената на значително намаляване на по-малките и нишовите игри, разработени от вътрешните студиа на компанията. Информацията е на Bloomberg.
Новината идва, след като станаха ясни плановете на компанията да преструктурира SIE Japan Studio. Това е накарало разработчици, работили по заглавия като Gravity Rush, Bloodborne и Everybody’s Golf, да напуснат студиото. Според статията Sony е информирала студията, че вече не се интересува от производството на по-малки заглавия с ограничен успех извън Япония.
Новина е много разочароваща, като се има предвид, че Sony е известна с това, че в PS4 генерацията усилено покровителстваше независими разработчици и нишови заглавия.
Един от AAA проектите, който се твърди, че е в процес на разработка, е римейк на The Last of Us за PlayStation 5, поверен на Naughty Dog.
Важно е да подчертаем, че новината не е задължително негативна и не означава, че Sony е изоставила по-нишовите заглавия. Напротив – новият бизнес подход продължава да е насочен и към нишовите игри, в които инвестира Сони – просто въпросните не са/няма да са разработвани от техни студия, а външни такива. Например последния месец потребителите получиха от PS Plus играта Oddworld: Soulstorm, която не се предлага в конзолните формати на Nintendo и Microsoft. Само преди няколко дни пък беше обявен инди хорърът Abandoned, който ще излезе по-късно през годината ексклузивно за PlayStation 5.