Ново проучване показва, че игрите подобряват грамотността
Ново проучване на британския National Literacy Trust свърза видео игрите с подобрена грамотност, креативност, положителна комуникация, съпричастност и психическо благополучие при младите хора.
Според това проучване 79% от младите хора, които играят видео игри, също четат материали, свързани с развлекателната индустрия. Това включва вътрешна комуникации в игрите за 40% от анкетираните, ревюта и блогове за 31%, книги за 22% и фенски истории за 19%.
35% от анкетираните също твърдят, че геймингът ги прави по-добри читатели. Тази връзка между игрите и подобрената грамотност е особено силна за момчетата и „хора, които по принцип не четат много“, допълва проучването.
Игрите изглежда са добър начин за ангажиране на специфичен тип читатели с истории, като 73% от анкетираните, които не обичат да четат, казват, че играта им помага да се почувстват „като част от историята“, отколкото ако четат книга.
Видео игрите също подобряват креативността на младите хора чрез писане, открива проучването. 63% от младите хора, които играят игри, също пишат за тях. Това включва сценарии за видео игри за 28% от тях, съвети за подпомагане на други за 22% от тях, фен разкази за 11% и блогове или ревюта за 8%.
58% от анкетираните са изразили интерес да пишат или да програмират игри, докато 31% са заявили, че биха искали да четат и пишат повече за игри в училище.
Повишената съпричастност е и сред предимствата, изтъкнати от изследването, като 65% от анкетираните споделят, че забавлението с игри им помага да си представят, че са някой друг.
Игрите като формат се дискутират повече от книгите сред младите хора, като 76% от анкетираните споделят, че говорят за това, което играят с приятелите си, срещу само 29% от тях, които обсъждат книгите, които четат. Проучването също изтъква връзката между играенето на игри и способността за изграждане на социални връзки както онлайн, така и в реалния живот.
Проучването е базирано на мненията на 4626 участници на възраст между 11 и 16 години.