По-комплексните мобилни игри, които изискват повече както от играчите, така и от хардуера, стават все по-популярни в световен мащаб. Доклад на Newzoo сочи, че графично интензивните и трудни игри представляват повече от една трета от приходите от топ 200 заглавия в Северна Америка и Европа.
Компаниите използват термина “high-fidelity”, за да опишат заглавия, които се отличават с усъвършенствана графика и/или сложна механика и геймплей, независимо дали са MMO, MOBA, 3D шутъри, 3D стратегически игри или други жанрове.
През 2016 г. тези игри представляват 42% от приходите, събрани от 200-те най-печеливши iOS игри в Китай. Миналата година цифрата достига до 70%.
Популярността на “high-fidelity” игрите в Северна Америка и Европа изостава от тази в Китай, но тенденцията е същата. През 2016 г. тези заглавия представляват 6% и 7% от приходите от 200-те най-печеливши игри съответно в App Store и Google Play в Северна Америка и Европа. Миналата година тези цифри достигат до 33% в Северна Америка и 37% в Европа.
Една разлика между пазарите е, че докато много от най-успешните “high-fidelity” игри в Китай са излезли преди 2016 г. като Honor of Kings и Cross-Fire Mobile, докато пазарите в Северна Америка и Европа са получили по-голям принос от по-нови заглавия като PUBG Mobile, Call of Duty: Mobile и Brawl Stars. Струва си обаче да отбележим две значителни изключения – Roblox от 2011 г. и Pokémon Go от 2016 г.
„В утвърдените пазари на мобилни игри като Китай „high-fidelity“ заглавията вече са станали мейнстрийм“, казва анализаторът на Newzoo за Китай Тиани Гу. “Ние вярваме, че през следващите няколко години развиващите се пазари и западните страни ще играят все по-важна роля в стимулирането на растежа на high-end и next-gen мобилни игри“, добавя той.