Българинът Николай Стефанов споделя защо Avatar: Frontiers of Pandora няма да има версии за PS4 и Xbox One
Avatar: Frontiers of Pandora е една от малкото предстоящи ААА игри, които ще се предлагат единствено за PS5 и Xbox Series X / S, и има основателна причина за това, научаваме директно от Ubisoft и в частност българинът Николай Стефанов.
В интервю за IGN Николай Стефанов, който технически директор по програмиране в Massive Entertainment споделя, че hi-end PC-тата, в съчетание с новите конзоли PS5 и Xbox Series ще позволят изготвянето на по-разчупен левъл дизайн, AI и визуални ефекти (включително и ray tracing). Конзолите от 2013 година в лицето на PS4 и Xbox One биха ограничили възможностите за прогрес спрямо настоящите open world заглавия.
„Новите конзоли ни позволиха да имаме много по-добри детайли на обектите в близост, но също така и когато летите високо във въздуха – да имаме прекрасна гледка и визуализация на далечни разстояния, при дори можем да използваме ray tracing за изобразяване на сенки на далечни разстояния – на три или четири километра от вас.
По отношение на ново поколение конзоли, подобреният хардуер просто ни дава толкова много възможности да опитаме да направим играта възможно най-завладяваща.“, посочва българинът.
Магнус Янсен, който е креативен директор пък допълва, че SSD-то на PS5 и бързите NVMe драйвове на PC ще им даде свобода, за която до момента не са и мечтали:
„При старите твърди дискове отделните карти трябваше да бъдат раздалечени много една от друга, защото трябваше да изчистим от паметта старата и да заредим в същото време новата. С други думи можехме да създадем много предвидима формула на света. Въобще, дава ни се много по-голяма свобода.“
Avatar: Frontiers of Pandora е планиран за пускане на PS5, PC и Xbox Series X / S през 2022 г. и бе обявен по-рано този месец на събитието Ubisoft’s Forward.
Ето и трейлъра: