Имах честта да присъствам на специално събитие, организирано от Sony, на което легендата Кадзунори Ямаучи разказа подробно какво можем да очакваме от Gran Turismo 7. Апропо, тази година серията навършва 25 години и е изключително важно да натъртим, че тя все още е най-популярният автомобилен симулатор на пазара – и най-качественият според много автомобилни специалисти. Разбира се, наблягам на симулация, предвид факта, че на любимото ми аркадно ниво имаме абсолютни феномени като Forza Horizon и Need For Speed сериите. Както и множество по-малки, но изключително качествени аркадни рейсинг заглавия. Gran Turismo не е единствения рейсинг симулатор на пазара, но определено е този, изготвян най-дълго и с най-голям бюджет.
По мое мнение с последните части Gran Turismo постепенно се превръща в „некерман“ за автомобили, а с развитието на технологиите очаквам в един момент Sony дори да започне да продава автомобили чрез него. GT серията е лаченият рейсинг представител на индустрията – този с най-голям опит, с най-елитарно излъчване – с най-големи претенции. Последните изредени неща не са непременно плюс, защото трудно се препокриват с това, което търси по-младата рейсинг аудитория. От друга страна Кадзунори Ямаучи и компания очевидно знаят своята аудитория и какво очаква тя. Истината е, че е изключително рисково начинание опитът за генерална преработка на серия от калибъра на Gran Turismo. Подобно на основния конкурент на серията – Forza, вероятно в един момент може да се потърси (аркадно/младежко) разклонение на японската класика чрез изцяло нова игра.
Иначе, Gran Turismo 7 ще излезе паралелно за PlayStation 5 и PlayStation 4, съответно практически всички фенове на серията би следвало да останат доволни (продукт от поредицата никога не е излизал за хардуер, различен от PlayStation).
PS5 версията ще предложи значителни подобрения спрямо тази за преходната конзола на Sony. По ред на номерата – почти мигновено зареждане, което е характерно за практически всички нейтив PS5 игри, които издава Sony – за състезателна игра това е генерален плюс. Модерна технология като рей-трейсинг също ще присъства, макар и вероятно няма да я получим по време на геймплей – ще бъде със сигурност налична при повторенията, шоукейс профилите в играта и др.
Естествено поддръжката на DualSense продължава да бъде разграничаващ фактор при всяка игра за PS5 не само в сравнение с PS4 версиите, но и спрямо конкурентни платформи като тези на Microsoft и Nintendo. Адекватна поддръжка на DS има потенциала да бъде “game-changer” за рейсинг продукт от калибъра на GT7. А такава, сигурен съм, неминуемо ще получим. Обещава се ефективна функция на вибрацията на контролера между 20 и 200Hz, различия в усещането ѝ при различни настилки, специфичен вибрационен профил за предните гуми, отделна вибрация на двигателя и др.
Друг голям бонус на PlayStation 5 версията е поддръжката на 3D аудио – също един от любимите ми ъпдейти на новата конзола спрямо предходната. Предвид факта, че един от предлаганите за момента пет профила пасна на моя слухов апарат, аудиото в личен план е един от най-големите ъпгрейди спрямо предходната генерация конзоли.
Сравнително комплексните опции и менюта на Gran Turismo Sport ще получат еволюционно побутване в Gran Turismo 7. Естествено отново ще се предлагат безкрайно количество опции за „тунинговане“ на автомобила.
„Кафене“ ще се нарича новият GT7 хъб, в който ще се случват повечето неща в играта. Силно стилизиран визуално, хъбът ще предлага и над 30 специфични куеста, наречени „Menu Book”, които ще спомогнат за достигането на „ending” на кампанията на играта.
И още, по думите на Кадзунори Ямаучи „кафенето“ ще бъде и място, където дизайнерите/създателите на автомобилите в играта ще присъстват на място както за играчите, които се забавляват с GT7. Както точно ще бъде осъществено и под каква форма, честно казано не ми е много ясно. Но пък звучи любопитно като екстра.
Музиката също ще играе основополагаща роля в GT7 – над 75 изпълнители и 300 лицензирани парчета ще бъдат включени в играта. Иначе, за премиерата GT7 ще предложи над 400 автомобила, 34 различни локации/ 90 пистови вариации, убийствен музей на автомобилното изкуство, реални писти, както и измислени такива. И още – „диванен“ мултиплейър на една конзола за до двама души и абсолютно феноменална технология за динамично небе в играта.
В кратце, GT7 обещава да бъде още от обичаната от милиони доза рейсинг-симулация, обагрена в next-gen екстри при PS5 версията. Играта ще направи премиерата си на 4 март, включително и в България.
андро
18 февруари 2022 @ 21:50
Игра серията от появата на втората част. Само една лека поправка – играта не е точно симулатор, по-скоро се води сим-аркада. Има доста игри, които в много по-голяма степен симулират неща като температура на двигател, гуми, масло, на пътната настилка, атмосферни условия, деформации по автомобилите или пистата при сблъсък и още много неща, които винаги са липсвали в серията.
Ако разделим условно рейсинг игрите на симулатори и аркадни – Туризмото е в средата. Силата е в общността, която се е събрало покрай игрите, в автомобилната култура особено на по старите играчи в серията.