ААА игрите ще ни струват със 17% повече на PlayStation 5 и Xbox Series X?
Ако цената на NBA 2K21 за PS5 и Xbox Series X е някаква индикация (очевидно е – бел.ред), игрите за следващите поколения конзоли могат да ви струват с 10 долара повече.
Допълнителните разходи за конзоли от следващо поколение може би бяха предвидени от бившия шеф в PlayStation Шон Лeйдън още по време на конференцията Gamelab през юни. Според Лейдън цената на игрите е била 59,99 долара откакто той в бизнеса, „но цената на разработването на игрите е нараснала десет пъти“.
„Ако нямате еластичност в ценовата политика, но имате огромна нестабилност в разходите, моделът става по-труден. Мисля, че това поколение ще се сблъска тези два императива“, казва Лeйдън, който също призова индустрията да обмисли връщането си към по-късите игри, които не отнемат толкова дълго време, нито струват толкова много.
По същество бе обявено, че NBA 2K21 ще предложи две издания на играта, а цената на стандартното издание е 59.99 долара/евро за PS4 и Xbox One, и 69.99 долара/евро за версиите за PS5 и Xbox Series X.
Няма оферта за ъпгрейд при преминаване към следващото поколение, както например с Madden 21, освен ако не закупите Mamba Forever Edition за 99.99 долара. Ако закупите това издание на сегашно или следващо поколение платформи, то предоставя копие на стандартното издание за друго поколение без допълнителни разходи, в рамките на същото семейство конзоли.
И стандартните издания, и Mamba Forever Edition са налични за предварителна поръчка.
Според IDG и други издатели изследват възможността да предлагат своите ААА продукти на цена от 69.99 долара/евро за PS5 и Xbox Series X.
Какво е мнението ви относно подобна ценова промяна за next-gen софтуера? Припомняме, че според IDG от премиерата на PS3 (когато цената на ААА продуктите беше увеличена на 59.99 долара) до сега, разходите на големите заглавия в зависимост от жанра, студиото и IP-то са се увеличи с между 200 до 300%. Според консултантската фирма скокът със 17% в крайната цена е далеч по-малък отколкото константно увеличаващите се разходи при разработката на ААА софтуер.