Ридли Скот коментира пародията на Epic на неговата класическа реклама за Apple
Малцина знаят, че известната реклама от 1984 г. за компютъра Apple Macintosh е режисирана от Ридли Скот – режисьорът на Alien, Blade Runner, Gladiator, Black Hawk Down и куп други филми, за които може би сте чували. Това изглежда малко странно, но той всъщност е направил редица добре познати реклами през годините от продуцентската си компания Ridley Scott Associates, която основава заедно с брат си Тони през 1968 г.
Студиото Epic наскоро пародира тази известна реклама, за да стартира кампанията си срещу Apple и нейния iOS App Store, пресъздавайки я във Fortnite с Big Brother, но с Apple в ролята на всевиждащото око. Това беше доста смел PR ход, използвайки думите на Apple срещу гиганта – оригиналната реклама сравняваше господството на IBM на пазара на персонални компютри с авторитарен контрол на информацията в романа на Джордж Оруел „1984“, но изглежда не е впечатлил много Скот.
„Писах им, защото от една страна мога да бъда поласкан от факта, че са копирали моята реклама буквално“, казва Скот пред IGN, „Но от друга е жалко, че посланието е толкова обикновено, когато можеше да говори за демокрация или по-важни неща … И те не го използваха.“
„Мисля, че анимацията беше страхотна, идеята беше страхотна, посланието беше посредствено“.
Все пак, делото на Epic срещу Apple има потенциала да доведе до реална промяна, може би не в основните принципи на демокрацията, но в начините, по които купуваме и осъществяваме достъп до нашите мобилни игри и приложения, което също не е малко.
Понастоящем тази ситуация все още е нерешена – наскоро съдия уважи искането на Epic за временна ограничителна заповед срещу плана на Apple, но позволи премахването на Fortnite от App Store да остане. Но ако Epic излезе победител, Apple може да бъде принудена да направи големи промени в своята мобилна екосистема. Следващият кръг по делото е насрочен за 28 септември.