Разработчици и експерти с притеснения относно производителността на Xbox Series S
Microsoft най-накрая не само разкри цената от 299 евро на Xbox Series S, но също така даде задълбочено обяснение за технологията на гейм конзолата. Разработчиците и експертите обаче са загрижени относно хардуерните ограничения, особено когато става въпрос за специфични мерки за спестяване на разходи по цената на дигиталната ревизия.
Xbox Series S изоставя Blu-ray устройството, а SSD дискът побира само 512 GB вместо 1 TB. Графичният чип е оборудван само с 20 вместо с 52 CU (изчислителни единици). Това означава, че производителността на теория е спаднала от 12.15 на 4 TFLOP (FP32) и графичната памет е намалена.
Конзолите Xbox One/Xbox One S имаха 8 GB RAM, като 5 от тях бяха посветени на игрите, докато Series S има 10 GB RAM, но с толкова ниска скорост, че производителността на конзолата определено ще пострада.
Изглежда, че разработчиците и експертите от бранша не харесват особено последната точка. Сред тях са Аксел Гнайтинг и Били Хан, двамата от които участват в разработката на енджини в студиото id Software. Разработчиците на Doom Eternal посочват в социалните мрежи, че общата памет е проблем, който не може лесно да бъде решен чрез по-ниска резолюция.
Експерти от екипа на Digital Foundry също споделиха своите оценки. Те също така предполагат, че много игри могат да работят с резолюция от само 1080p вместо рекламираните 1440p.
Също така Microsoft официално потвърди съмненията на мнозина, че Xbox Series S няма да емулира Xbox One X версиите на игрите. Series S ще възпроизвежда Xbox One S вариантите на заглавията за предходната генерация Xbox. Същото се отнася и за емулацията на Xbox 360 и оригиналния Xbox – Series X няма използва 4К пачовете на Xbox One X. Иначе, съгласни сме, че споделяното на One X, One S, Series S и Series X в рамките две изречение може да прозвучи супер объркващо, но маркетинговият екип на Microsoft е решил, че това няма да е проблем за крайните потребители.
Ето и някои конкретни мнение на разработчици:
„Не мога да спра да мисля за факта, че те пускат по-ниска спецификация конзола, която ще бъде пречка (преходът към следващото поколение конзоли винаги е затруднен от последното поколение за известно време)“, споделя в Twitter Дейвид Микнер от Infinity Ward.
Дан Вес от Squanch Games е още по-краен:
„Нека започнем с процесора. По-ниските честоти не са толкова по-бавни (спрямо Series X), но не е и нула. Всички твърдения, че по-ниската резолюция е адекватно решение за GPU-то, това не е валидни за CPU-то. Имате логика, която ще е свързана стриктно със CPU-то, която ще върви на специфичен тред.
По отношение на GPU-то, на хартия това има смисъл – конзолата да е насочена към 1440p60fps вместо към 2160P60fps и изрязването на графичната мощ е логична. Но нека бъдем съвършено честни, нито Xbox Series X, нито PS5 са 4K60fps машини, освен ако не работим с качество на визията от предното поколение.“
Били Кан от id Software допълва следното:
„Ситуацията с паметта е голям проблем за S. Много по-ниското количество памет и разделената ѝ структура с драстично по-ниски скорости ще бъдат основен проблем. Агресивното намаляване на резолюциите на рендеринга ще помогне донякъде, но няма да противодейства напълно на лимитациите на конзолата.“