Приходите от гейминг облачни услуги ще достигнат 585 млн. долара през 2020 г.
Маркетинговата компания Newzoo пусна ново проучване, фокусирано върху игрите в облака и съобщи, че пазарът трябва да генерира 585 милиона долара приходи до края на 2020 г.
По отношение на регионалната разбивка две трети от тези 585 милиона долара ще дойдат от западния пазар, като Северна Америка и Европа ще генерират съответно 39% и 29% от тези приходи.
Облачните игри реализираха около 170 милиона долара приходи през 2019 г. и растежът им ще продължи с пълна скорост, като се очаква приходите да достигнат 4,8 милиарда долара до 2023 г., „с още по-голям растеж, очакван през следващите години“, пише в доклада.
Newzoo интервюира няколко ключови фирми на пазара на облачни игри, които съобщават за скок сред потребителите през първата половина на 2020 г., който те свързват с мерките за изолация по време на COVID-19.
Microsoft обяви, че нейната услуга за стрийминг на игри Project xCloud ще бъде достъпна на Xbox Game Pass от 15 септември, което също ще допринесе за разрастването на пазара, съобщи Newzoo. Облачните услуги също са все по-фрагментирани, като наскоро редица по-малки компании инвестират в това пространство, увеличавайки потребителската база.
Компанията за игри в облака Gamestream наскоро събра 3,5 милиона евро в нов кръг на финансиране, за да продължи да изгражда своята B2B платформа за игри в облак, а стартиращата компания RemoteMyApp събра 2 милиона евро финансиране през юли.
Ubisoft също подписа многогодишно партньорство с доставчика на облачни игри Parsec, а няколко големи компании инвестираха в платформи за игри в облака през последните девет месеца, включително NetEase, Tencent и Facebook.
И, разбира се, Nvidia официално пусна своята GeForce Now платформа за игри в облак през февруари.
Други големи играчи, чието имена е редно да споменем са Google със Stadia и Sony с PlayStation Now.
Апропо, някой от вас преминал ли е изцяло на стрийминг по отношение на видео игри?