Инди разработчици на бунт срещу Sony
Пускането на игра е със сигурност едно от най-важните събития и постижения за екипа на дадено студио, но това е и най-напрегнатият момент, в който става ясно доколко успешен и признат ще бъде целият труд на екипа. Успехът на дадено заглавие, уви, зависи от редица фактори извън качествата му. В последните дни Sony застана в центъра на обвинения, засягащи това, че не позволява на малките разработчици да пробият успешно на гейм пазара.
Как започна всичко?
Обвиненията към Sony бяха отправени за първи път в Twitter, където Йън Гарнър – основател на студиото Neon Doctrine, публикува дълга публикация относно това как платформата Х пречи на инди разработчиците да навлязат успешно на пазара на игри.
Промотирането на ново заглавие в платформи като Steam получава начален бонус, при който алгоритъмът на Steam показва играта на по-предни позиции и на повече хора. Това обаче не е точно така при другите магазини като този на Sony, където, по думите на Гарнър, цената за промотиране на ново заглавие започва от 25 000 долара и може да достигне до шестцифрена сума за промо кампания, продължаваща едва няколко дни.
Без да назовава името на бранда, студио мениджърът обяснява, че “ако платформата не ти харесва играта, тя просто няма да получи отзвук и няма да попадне под светлините на прожекторите.”
Освен непосилните суми за промотиране, другите обвинения, отправени към платформата Х, са, че един път пуснат на пазара, студиото спира да има какъвто и да било контрол над продукта си. Неговото присъствие в магазина зависи от това доколко платформата харесва играта, а организирането на различни промоции става почти невъзможно.
Защо Sony е обвинената платформа Х?
Някои от международните гейм медии като Kotaku веднага започнаха разследване и удостовериха, че информацията и цифрите, подадени в публикациите на Йън Гарнър, съвпадат с политиките на Sony. Междувременно самият Гарнър споделя в туитовете си, че платформата Х не е тази на Microsoft, уточнявайки, че става дума зад компания „която стои зад много успешна конзола и няма Game Pass“.
Инди подкрепление
Рагнар Торнквист от RedThread Games е съгласен с Гарнър и добавя: „Това отразява точно нашите преживявания. Draugen излезе преди повече от година на конзоли. Кога за последен път участваше в разпродажба? И определено не е поради липса на желание от наша страна. Това е обезсърчително“.
Разработчикът на Hypnospace Outlaw Джей Толен стига по-далеч, назовавайки имена: „Да, PlayStation не става за независими разработчици. Ние продавахме там много слабо в сравнение с другите големи конзоли. Също така съм почти сигурен, че правим правим повече продажби само на Itch, отколкото на PlayStation.“