Потребителските разходи за мобилни игри са достигнали 44,7 милиарда долара през първата половина на годината, сочи доклад на Sensor Tower. Това е ръст от 17,9% спрямо същия период на 2020 година.
App Store е генерирал повече от половината от тази сума, а именно 26 млрд. долара, което е увеличение с 13,5% на годишна база. Мобилните играчи са похарчили 18,7 млрд. долара в Google Play, отбелязвайки ръст от 24,7%.
Игрите с най-много приходи за първото полугодие са Honor of Kings, PUBG Mobile, Genshin Impact, Roblox и Coin Master. Постъпленията от PUBG Mobile включват и тези от Game For Peace – iOS версията, издадена специално за китайския пазар.
На игрите се дължат 68.9% от всички потребителски разходи, направени в магазините на Apple и Google, които възлизат общо на 64,9 милиарда долара. Това е с 24,8% повече спрямо първата половина на миналата година. Разходите в App Store са 41,5 млрд. долара (ръст от 22.1%), а в Google Play – 23.4 млрд. долара (ръст от 30%).
Свалянията на игри, от своя страна, са намалели леко – с 1,4% до 28,1 милиарда долара в сравнение с миналата година. Това се дължи на спада от 22,8%, отчетен в App Store, където са направени 4,4 милиарда даунлоуда. Свалянията в Google Play пък са се увеличили с 3,9% до 23,7 миларда.
Най-сваляните игри са Join Clash 3D, Garena Free Fire, High Heels, Bridge Race и Among US.