Мобилните играчи са похарчили почти 45 млрд. долара през първата половина на годината
Потребителските разходи за мобилни игри са достигнали 44,7 милиарда долара през първата половина на годината, сочи доклад на Sensor Tower. Това е ръст от 17,9% спрямо същия период на 2020 година.
App Store е генерирал повече от половината от тази сума, а именно 26 млрд. долара, което е увеличение с 13,5% на годишна база. Мобилните играчи са похарчили 18,7 млрд. долара в Google Play, отбелязвайки ръст от 24,7%.
Игрите с най-много приходи за първото полугодие са Honor of Kings, PUBG Mobile, Genshin Impact, Roblox и Coin Master. Постъпленията от PUBG Mobile включват и тези от Game For Peace – iOS версията, издадена специално за китайския пазар.
На игрите се дължат 68.9% от всички потребителски разходи, направени в магазините на Apple и Google, които възлизат общо на 64,9 милиарда долара. Това е с 24,8% повече спрямо първата половина на миналата година. Разходите в App Store са 41,5 млрд. долара (ръст от 22.1%), а в Google Play – 23.4 млрд. долара (ръст от 30%).
Свалянията на игри, от своя страна, са намалели леко – с 1,4% до 28,1 милиарда долара в сравнение с миналата година. Това се дължи на спада от 22,8%, отчетен в App Store, където са направени 4,4 милиарда даунлоуда. Свалянията в Google Play пък са се увеличили с 3,9% до 23,7 миларда.
Най-сваляните игри са Join Clash 3D, Garena Free Fire, High Heels, Bridge Race и Among US.