Мая Георгиева разказва за митовете, чудовищата и какво стои зад тях в A Total War Saga: TROY
Едно от най-чаканите заглавия за годината е българско и то носи името A Total War Saga: TROY. Зад него стои студиото Creative Assembly Sofia, а нова блог публикация на творческия директор на играта Мая Георгиева ни въвежда в процеса на смесване на митовете и реалността от страна на родните дизайнери и историци.
Трябва да допълним, че A Total War Saga: TROY е първото самостоятелно заглавие на Creative Assembly Sofia, като в същото време е и творбата от цялата серия, която връща играча най-назад във времето. С други думи отговорностите пред българския екип са изключително големи.
Обсадата на Троя вероятно е една от най-известните записки за всички времена, но почти всичко, което знаем за нея, идва от един източник: епичната поема на Омир – „Илиада“. Бронзовата ера като цяло има подобен проблем.
„Всичко съществува в митовете и легендите на древните гърци с едно важно уточнение – митовете могат да бъдат много далеч от реалността“, споделя Мая Георгиева.
Creative Assembly Sofia използва митовете, но като помощно средство си служи и с археологически доказателства, география и няколко исторически текста, най-близки до периода. Освен това съществуват изследвания в продължение на стотици години, най-вече от Хайнрих Шлиман, който разкопава Хисарлък, понастоящем смятащ се за местоположението на Троя.
„Вместо да загърбим опита ни да разширим (Total War) поредицата към тази вълнуваща епоха, решихме да почерпим вдъхновените от този източник много внимателно, отделяйки по идея невъзможното от все още по-малко вероятното, но осъществимо, докато не успеем да филтрираме сърцевина, която може да бъде в основата на страхотна нова Total War игра.“
Пълният текст на Мая Георгиева можете да прочетете в оригинал на следната страница.
A Total War Saga: TROY ще дебютира ексклузивно за PC по-късно през годината.