Какво се случва със CD Red Projekt? Защо Cyberpunk 2077 беше отново забавен?
Колкото и да не искаме да го казваме, вече трудно полското студио може да ни изненада с поредно отлагане на дългоочакваната Cyberpunk 2077. В съобщение в Twitter CD Projekt RED обяви, че отлага излизането на играта с 21 дни, а новата дата е (надяваме се) 10-ти декември.
“Вероятно имате много емоции и въпроси, които да ни зададете , така че на първо място, моля приемете нашите скромни извинения. Най-голямото предизвикателство пред нас е да доставим играта едновременно на текущо поколение, следващо поколение и компютърни платформи, което изисква да подготвим и тестваме 9 версии на играта (Xbox One / X, съвместимост на Xbox Series S \ X , PS4 Pro, съвместимост на PS5, PC и Stadia), всичко чрез дистанционна работа “
Защо проблемът не е в отлагането на играта, а в комуникацията на студиото към феновете?
Ако трябва да бъдем напълно честни всички ние искаме, разбира се, играта да излезе в пълния си вид за всички платформи, без бъгове и проблеми. Това е и причината, голяма част от феновете да са търпеливи и да не виждат проблем в отлагането, а в неправилната комуникацията на студиото. Много от коментарите под туитър и в социалните мрежи упрекват CD Projekt, че не трябва да подвеждат феновете си с обещания, които дават всеки месец, а после не ги спазват.
Нека върнем линията на времето назад – още през март месец полското студио ни успокои, че пандемията няма да повлияе на процеса на разработка и (тогава) датата за излизане все още беше 17-ти септември. Настоящем обаче това обещание вече ни се вижда смешно. На феновете им е трудно да повярват, че 21 дни ще бъдат от значение, а голяма част и от най-нетърпеливите бяха си взели вече отпуска, за да могат да се насладят на няколко дни (и нощи) в Night city…
„Трябва да сме сигурни, че всичко работи гладко и че всяка версия се стартира без проблеми, дори когато Cyberpunk се превърна в нещо почти достойно за заглавие от следващо поколение. Осъзнаваме, че да се каже, че 21 дни могат да доведат до каквато и да е разлика въобще, може да изглежда нереалистично за такава голяма и сложна игра, но е “
Но нали Cyberpunk 2077 получи златен статус?
За тези, които не знаят – съвсем наскоро играта получи т.н златен статус, което означава, че тя е изцяло готова, без бъгове, със завършена история и е готово да започне производството на първите физически копия. Хубавата новина излезе в началото на месец октомври, а феновете тогава бяха се успокоили, че това, по принцип в гейм индустрията, е сигурен знак, че играта скоро ще излезе…В своето съобщение CD Projekt RED коментираха и това:
„Някои от вас вероятно също се чудят какво означават тези думи, когато достигнахме златния майсторски етап преди време. Подаването на сертификат […] означава, че играта е готова, може да бъде завършена и включва цялото съдържание. Това обаче не означава, че сме спрели работата си и че вече не продължаваме усилията си за по-нататъшно повишаване на качеството на заглавието. Точно обратното е, ние отделяме това време, за да направим много подобрения, които ще бъдат внедрени по време на пач D0. Но не бяхме добре пресметнали необходимото време. Имаме чувството, че имаме невероятна игра в ръцете си и сме готови да вземем всички решения, дори и най-трудните, ако това в крайна сметка може да доведе до доставяне на игра, в която ще се влюбите “
100 часа работа на седмица за екипа на Cyberpunk 2077??
Една от последните информации идва от разследващия журналист в гейм индустрията Джейсън Шреър, който в пост в Twitter заявява, че разработчик от полското гейм студио му е казал, че в последния месец служителите на CD Projekt RED работят по 100 часа на седмица, а повечето от екипа ‘’изглеждат като физически болни хора’’. Шреър е един от най-уважаваните гейм журналисти и ни е трудно да повярваме, че бил излъгал, но това само води и до много нови въпроси – какво по-точно се случва вътре в самото студио…
Cyberpunk 2077 getting a three-week delay is unusual but probably won't change much for the developers, many of whom were going to be crunching into December anyway for a post-launch patch. But I sure do hope reality is becoming clearer to those who tried to deny it.
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 27, 2020