Тествахме PlayStation 5: представяме ви първите ни впечатления (ВИДЕО)
Ще започна този текст със следния туит на Томаш Пуха от Remedy Entertainment (Max Payne, Alan Wake, Control и др.):
„Това усещане за дъждовни капки, които „удрят“ контролера, е адски специално. Наистина трябва да го изпитате, за да го „получите“. Astro’s Playroom на PS5 е брилянтно въведение за възможностите на DualSense контролера.“
Ще продължа с друг туит на Джон Линеман от Digital Foundry:
“Мога да кажа, че Astro’s Playroom е истинска наслада, а DualSense Реално преживяване от следващо поколение (сериозно).“
Както съм споменал в споделеното видео, записано, признавам, на прима виста, без никакъв сценарий, технологията на DualSense трудно може да се обясни по адекватен начин. Това е като да обясниш правдоподобно на човек, който никога не се е возил в рибарска лодка, какво е усещането да се качиш на такава в 5 без 10 сутринта, тръгвайки на сутрешен риболов.
Могат да се използват основно експресивни думички като уникално, феноменално, изключително и т.н.
Наясно съм колко клиширано звучи, но, както е споделил Томаш Пуха от Remedy, наистина трябва да се докоснете до DualSense със софтуер, възползващ се от хардуера му, за да разберете какво стои зад неговата дизайн философия. Хаптичната технология, използвана от Sony, както е модно да се казва, е “game changer”. И по мое мнение ще бъде значим фактор при избора на мултиплатформени игри за притежателите на PlayStation 5 и Xbox Series X. В повечето случаи ще получаваме визуално почти идентични заглавия, но всяко, възползващо се пълноценно от хардуера на DualSense, ще дава предимство на версиите за PS5. Тук дебело искам да подчертая, че DualSense практически стои в центъра на PS5 гейм преживяването, съответно очаквам поддръжката от разработчици за повечето му възможности да бъде отлична.
Предвид факта, че в рамките на видеото говоря надлъж и на шир за Astro’s Playroom, в този текст само ще допълня, че софтуерът на Asobi Team ме върна много години назад във времето, когато включена с конзолата игра буквално беше задължително условие за първоначалния успех на даден хардуер. Например Sonic The Hedgehog за Mega Drive, Wii Sports за Wii, Alex Kidd с Master System и др. Във времена, в които новите конзоли са обратно съвместими с предходните си версии, а цените на много заглавия са изключително ниски, Astro’s Playroom със сигурност няма да има ефекта на Wii Sports, но освен прекрасна демонстрация на DualSense, е и един от най-добрите платформъри за последните години и абсолютно легитимна игра, която е редно да бъде първият софтуер, който да тествате с PlayStation 5.
Видеото: