iOS 14 ще намали драстично приходите от таргетирани реклами, предупреждава Facebook
Последната версия на операционната система на Apple може да „засегне сериозно“ приходите, генерирани от реклами, предупреждава Facebook.
Apple представи iOS 14 по време на WWDC 2020 през юни и обяви промени в настройките за поверителност, включително в начина, по който се събират IDFA данни (ID за рекламодатели или уникални кодове, зададени на iOS устройства), което означава, че потребителите вече ще трябва да се съгласят изрично да бъдат следени.
Facebook предупреди разработчиците на iOS, че тези промени означават, че издателите ще имат проблеми с монетизиране на приложенията си чрез Audience Network – собствената рекламна мрежа на Facebook. Тя се използва много широко от разработчиците и по същество ползва потребителските данни на Facebook за реклама в продукти извън Facebook.
„Тази промяна може да направи мрежата толкова неефективна в iOS 14, че може би няма смисъл да се предлага в бъдеще“, се казва в съобщението на Facebook и се добавя, че способността на мрежата да доставя насочени реклами в iOS 14 ще бъдете „ограничена“.
В резултат рекламите от мрежата или няма да се показват за потребители на iOS 14, или ще бъдат без значение за тях. Facebook добави, че въздействието може да бъде значително и потенциално да намали наполовина приходите от рекламната мрежа за издателите – ако не и по-лошо.
„Въпреки че е трудно да се оцени количествено въздействието върху издателите и разработчиците в този момент с толкова много неизвестни, при тестването видяхме повече от 50% спад в приходите на рекламодателя, когато персонализацията беше премахната“, продължава изявлението.
„В действителност въздействието върху рекламите в iOS 14 може да е много по-голямо, така че работим върху краткосрочни и дългосрочни стратегии за подкрепа на рекламодателите в резултат на тези промени.“