Играчите ще са склонни да платят по-високите цени през следващото поколение
Компании като Sony, Activision Blizzard и Take-Two Interactive таксуват повече за своите конзолни игри от новото поколение, а анализаторът на NPD Мат Пискатела вярва, че потребителите ще са повече от склонни да платят.
Пискатела даде своето мнение по темата по време на участие в подкаста за виртуална икономика последния уикенд.
„Цените на игрите останаха същите от 2005 г., когато Call of Duty 2 за първи път достигна 59,99 долара на Xbox 360″, споделя Пискатела. „Сега много хора ще кажат, че е необходимо повишаване на базовите цени за по-високия клас ААА игри, за да компенсират разходите за развитие, инфлацията или каквото и да е, но всички тези аргументи изглеждат относителни“.
„Но това, което е несъмнено, е че за някои от тези премиум игри, ако се увеличи цената им с 10 долара, хората с удоволствие биха я платили отново. Може да мрънкат за това, но със сигурност ще платят. Чувствителността на цените, особено в деня на премиерата, предполага това.“
Ако първите и най-запалени играчи, които възприемат новите системи, не се съгласят да платят 70 долара или 70 паунда за игри, Пискатела е убеден, че компаниите най-вероятно ще се върнат към по-ниските ценови параметри.
„Но имам чувството, че те ще продават доста добре“, завършва прогнозата си той.