Facebook ще започне да тества пускането на реклами във VR системата си Oculus Quest.
В следващите седмици ще започнат да се появяват реклами в в играта Blaston на Resolution Games, както и в още две неназовани приложения.
По-късно Facebook ще разшири системата въз основа на обратна връзка от потребителите, като твърди, че има за цел да създаде „самоподдържаща се платформа“ за развитие на VR.
Компанията пусна рекламите в мобилното приложение Oculus миналия месец и използва ограничени данни от Oculus за таргетиране на реклама във Facebook от 2019 г. Сега обаче предстои първият голям „поход“ към пускането на реклами в самата платформа Oculus VR.
„След като видим как протича този тест и получим обратна връзка от разработчиците и общността, ще предоставим повече подробности за това кога рекламите могат да станат по-широко достъпни в платформата Oculus и в мобилното приложение Oculus“, казват от Facebook в блог пост.
От компанията твърдят, че някои от най-чувствителните данни – като необработени изображения от камерите на VR каската, както и информация за тегло или височина от фитнес приложението Oculus Move, остават единствено на устройствата на потребителите. Освен това Facebook посочва, че не планира да таргетира реклами въз основа на данни за движение или записи от гласовия асистент.
Говорител на Facebook твърди, че системата ще използва информация от потребителския профил във Facebook, както и „дали сте гледали съдържание, инсталирали ли сте, активирали сте се или сте се абонирали за приложението Oculus, дали сте добавили приложение към вашата кошница или списък с желания, дали сте инициирали плащане или закупуване на приложение през платформата Oculus, както и дали сте гледали, задържали, запазвали или кликвали върху реклама на Oculus в друго приложение.
Разработчиците ще получат дял от приходите от реклами в своите приложения, но Facebook не разкрива публично процента.