Подобни истории винаги са ни вдъхновявали, затова се и опитваме да ги представяме на дигиталните страници на GI.bg. В случая става въпрос за код, написан от легендата Джон Кармак за оригиналния Quake, който е използван от Valve за все още пресния VR шедьовър за PC – Half-Life: Alyx.
Виж още
Alyx направи премиерата си през 2020 година – 22 години след пускането на оригиналната Half-Life игра, но се оказва, че екипът е използвал някои части от оригиналния Quake сорс код за всички HL заглавия. Иначе, Reddit потребителя CrazyGiaky публикува gif, показващ последната част от поредицата, използваща същата трепкаща светлина, открита и в оригиналния Half-Life.
Потребителят на Reddit lazermaniac продължи да споделя информация по темата:
„От това, което виждам, ефектът се обработва чрез използване на string, съставен от букви, който показва последователността на промените в яркостта, като „А“ се използва за пълна тъмнина, докато „Z” е за най-ярка картина“, споделя lazermaniac.
„Ефектът на флуоресцентното трептене се дефинира от string-а: „mmamammmmammamamaaamammma“, като m е настройката по подразбиране за яркост без никакви промени. Направо не ми се вярва, че една поредица от букви дефинира светлинни ефекти в любимите ми игри вече почти 25 години.“
И на нас не ни се вярва, но откритието е много наше. Поклон, Джон Кармак.