COVID-19 афектира в най-малка степен мобилните игри. Индустрията с приходи от 159 милиарда долара
За добро или лошо гейм индустрията започва да вижда влиянието на COVID-19 върху процесите, които се извършват в нея.
Според доклад на Newzoo, свързан с глобалния гейм пазар, индустрията ще достигне приходи в размер на 159 милиарда долара през 2020 година – или 9% увеличение спрямо предходната година.
Споменатото увеличение ще се дължи най-вече на двете конзоли от ново поколение, които ще дебютират в края на годината – PlayStation 5 и Xbox Series X. Също, разбира се, и на COVID-19.
Предвид факта, че пандемията държи хората основно в техните домове, почти всички типове заглавия виждат увеличен интерес от своите аудитории. Лидер обаче по този показател са мобилните продукти. Според Newzoo приходите от мобилни игри през 2020 година ще достигнат 77,2 милиарда долара. Или увеличение с цели 13% спрямо 2019 година.
В доклада си Newzoo допълва, че растежът на мобилните игри е по-голям спрямо конзолните и PC еквивалентите им, защото бариерата за достъпност при тях е по-ниска, разработката им в някои случаи не е толкова комплексна, съответно има по-малка вероятност от забавяния на техните премиери.
Аналитичната компания предвижда, че мобилните играчи ще достигнат бройка от 2,6 милиарда през 2020 година, като само 38% от тях всъщност ще си плащат за видео игри. Newzoo очаква голямо отдръпване на потребители от мобилни игри, когато COVID-19 ограниченията отпаднат – отново заради ниската бариерна на достъп и излизане от една игра на мобилна платформа.
Newzoo твърди, че конзолният гейминг ще покачи своите приходи през 2020 година със седем процента – до 45,2 милиарда долара и 729 милиона играчи.
Независимо че приходите и интересът на играчите към конзолите ще се увеличат, COVID-19 ще окаже по-голямо влияние върху разработката на ААА конзолни игри, съответно се очакват серия от забавяния на високопрофилни заглавия. Newzoo допълва, че това е една от основните причини конзолният бизнес да не получи пазарния растеж, на който ще се радва мобилният му гейминг побратим.
Що се отнася до PC гейминга, то растежът там ще бъде с почти 5 процента – до 36,9 милиарда долара и 1,3 милиарда играчи.
Позитивните резултати ще се дължат най-вече на процедурите, свързани с COVID-19. Newzoo все пак допълва, че за разлика от конзолите, където ритейл бизнесът и продажбата на физически копия все още е релевантен сегмент, при PC платформата продажбите се извършват почти ексклузивно по дигитален път.
Newzoo предрича, че гейминг пазарът ще генерира над 200 милиарда долара до края на 2023 година.