Astro’s Playroom ревю – The PlayStation Story
Всяка нова конзолна платформа се нуждае от продукт показно защо точно е инвестирал в нея закупилият я. Ако може този продукт да е безплатен, е още по-добре. Истината е, че продажбата на конзола с „вградена“ в нея игра не се използва дори от Nintendo при последната им платформа Switch. И никога от Sony до момента.
В личен план още помня Pong конзолата и Master System, която идваше с вграден Alex Kid, тогавашният талисман на SEGA. Прибавянето на Sonic The Hedgehog към Mega Drive/Genesis беше един от основните фактори за успеха на 16-битовата конзола на SEGA. От по-пресните случаи не мога да пропусна да спомена Wii Sports на Nintendo, който практически превърна Wii в най-успешната домашна конзола, която и към днешна дата е най-продаваната в историята на Nintendo (не броя джобния хардуер).
На пръв поглед и на ниво трейлър Astro’s Playroom не изглежда като продукт, който не може да се предложи в сравнително сходен визуален вариант на PS4. Предвид неговата насоченост обаче, той със сигурност не би имал същата тежест, като при старт на нова конзола. Старт на PlayStation 5.
Така де, освен абсолютно феноменално показно на какво е способен новият DualSense контролер, Astro’s Playroom е и напомняне колко е дал PlayStation като платформа за развитието на гейм индустрията за последните 25 години. Любовно писмо за всички млади и стари почитатели на бранда. Няколкочасов шедьовър за всички сетива, в които под привидно несериозната визуална осанка се спотайва един от най-добрите платформъри, които са издавани някога. Независимо от платформата.
За платформените качества на Астро бях наясно още преди години, когато Asobi Studio издаде Astro Bot Rescue Mission за PlayStation VR и буквално промени представите ми за това как може да се играе един платформър в три измерения. Продължавам да твърдя, че Astro Bot Rescue Mission е заглавие, заради което човек може спокойно да инвестира във VR екосистемата и да не съжалява след това за решението си. В годишната ми класация тогава го нарекох еквивалента на Super Mario 64 за VR платформата.
Astro’s Playroom може би няма WOW фактора на VR побратима си, когато включите играта за първи път, но и този във вградената с всеки PS5 игра не е за подценяване. Причината е DualSense – идващият с конзолата контролер, който определено има качествата, а се надявам впоследствие и популярността да промени усещането, връзката на играча със съответното заглавие, което играе, завинаги.
Детайлът на вибрацията на DualSense и адаптивните спусъци са наистина WOW момент, който поне аз не очаквах да ме споходи с гейм контролер, който идва с дадена конзола. Astro’s Playroom до голяма степен е проектиран около DualSense и неговите възможности в частност. Честно казано, въпреки че Astro’s Playroom е напълно легитимно заглавие, а не просто кратко демо, не бих отказал особено талантливите господа от Asobi да ни предоставят след време платформър, който да не е безплатен, но вместо 5, да ни предложи 15 и повече нива.
Защото левъл дизайнът, прецизността на контрола, аудио-визуалното представяне на споменатите няколко пъти вече японци от Asobi наистина са на изключително високо ниво.
Част от ембаргото върху Astro’s Playroom е да не споделям в детайл easter egg-овете в играта, за да може закупилият своя чисто нов PlayStation 5 играч да открие всичко самосиндикално. Да бъде изненадан. Да пусне сълза от умиление. Истината е, че когато отключих всичко в играта, буквално за период от около 20-на минути широката ми усмивка не слизаше от лицето на база това, което виждаха очите ми на екрана. Неслучайно натъртих, че играта е любовно писмо за всеки PlayStation фен, а няма какво да се лъжем, почти всеки, закупил на ден първи PS5 е именно такъв – фен.
Няколко думи за техническата част – Astro’s Playroom изглежда превъзходно. Практически почти безгрешно – нейтив 4К резолюция, смазващ HDR, брилятни цветове, безпирни 60FPS, loading на нива от времето на Sega Mega Drive. Иначе аудиото, в което в текстовете на веселите мелодии се споменават GPU-та и SSD-та, няма как да не се понрави на повечето играчи. Хубаво е поне при Astro’s Playroom да използвате външна аудио система, а не слушалки, за да чуете симбиозата от звуци и вибрации, които издава DualSense, докато играете.
За финал, горещо препоръчвам Astro’s Playroom да бъде първата игра, с която да се забавлявате на PS5, ако PlayStation бранда за вас е нещо повече от черна (в случая бяла) кутия, на която да играете любимите си игри. В настоящите трудни времена Astro’s Playroom е перфектният семеен продукт, който поне в моите очи може да носи единствено радост и широки усмивки. И както натъртих нееднократно, той идва безплатно с всяка конзола!