Това ли е причината да нямаме xCloud и PlayStation Now в App Store? Apple със свое решение за облачен гейминг
Наскоро онлайн се появи патент на Apple за устройство, фокусирано върху облачните игри.
Новината идва от Patently Apple, където наскоро беше публикуван доклад за това, което устройството трябва да прави. Според информацията поместена в него, патентът на Apple е подаден на 6 февруари 2020 г., но официално е публикуван едва тази седмица.
Нарича се „Разрешаване на интерактивна услуга за облачно представяне на игри в 5G системи“ и е проектиран по подобен начин на съвременните стрийминг услуги в други развлекателни медии и формати.
„Контролите и натискането на бутони от компютърното устройство на потребителя се предават на сървъра, където се записват, и след това сървърът изпраща обратно отговора на играта към контролите за въвеждане“, продължава той. „На настоящите 5G системи липсва възможност за предоставяне на интерактивни услуги за облачен стрийминг на игри по ефективни и оптимални начини.“
„Играта се съхранява, изпълнява и възпроизвежда на отдалечен сървър и видео резултатите се предават директно към изчислителното устройство“, се казва в патентното описание.
Патентът продължава да обсъжда няколко въпроса и решения, повечето от които са издържани в технически жаргон извън ежедневния разговорен език. Изглежда, че Apple разработва множество механизми за справяне с проблемите, често свързани с облачните игри, като бързина, лаг, управление и обща производителност.
Изглежда също, че предстоящата стрийминг война е едва в началото си, а очакваните участници в нея са „дребни“ и нагоре – Apple, Google, Sony, Microsoft, Nvidia, Ubisoft, Amazon, Electronic Arts и др.
Прегръщаме конзолите и PC-тата си и им пожелаваме успех. Някой от вас готов ли е да изостави в следващите няколко години изцяло хардуера и да използва единствено облачни услуги за гейминг нуждите му?