PlayStation Now все още изостава значително от Xbox Game Pass на Microsoft
Към днешна дата услугата на Sony, PlayStation Now, има 2,2 милиона абонати, шест години след старта на въпросната в САЩ.
Японската компания потвърди числата по време на представянето на своя бизнес пред инвеститори. Чисто процентно аудиторията на услугата се е увеличила двойно в рамките на една година.
Към март 2019 година PlayStation Now имаше малко над 1 милион потребители. В края на април 2020 числата са значително по-високи – 2,2 милиона.
Независимо че услугата се предлага от 2014 година в САЩ и в други региони година по-късно, първоначално тя разчиташе единствено на видео стрийминг.
Опцията за сваляне на игри и възпроизвеждането им офлайн беше добавена през септември 2018 година, когато потребителите на услугата бяха 700 хиляди. Sony отбелязва, че добавената тогава възможност е от знаково значение за достигането на моментните 2,2 милиона абонати.
Въпреки респектиращият растеж за момента PS Now изостава значително от конкурентната услуга на Microsoft – Xbox Game Pass. Последната предлага всички заглавия на Microsoft при премиерата им на пазара и към момента разполага с 10 милиона абонамента.
И двете компании обаче не разкриват какъв процент от потребителите плащат регулярно и какви са приходите от услугите в рамките на последната фискална година. Microsoft е изключително агресивен в налагането на Xbox Game Pass, предлагайки редовно серия от пакети, чрез които потребителите могат да имат достъп до услугата за период от пет месеца срещу сумата от три паунда.
С излизането на следващата генерация конзоли PlayStation 5 и Xbox Series X, очакваме и двете компании да засилят в още по-голяма степен налагането на двете услуги.
Трябва да допълним обаче, че официално и PS Now и Xbox Game Pass не се предлагат в България. И двете обаче са достъпни, ако използвате алтернативен акаунт на двете платформи.