Diablo 4 се вдъхновява от отворения свят на Far Cry и Assassin’s Creed
Blizzard публикува нов ъпдейт за разработка на Diablo 4, в който говори за някои от механиките, които студиото тества, и обяснява как промените в структурата на играта ще се отразят на играчите.
Като начало, наскоро разработчикът е провел вътрешни тестове, за да проследи конкретно какво ще правят играчите в открития свят и как да го направи по-интересен. Blizzard е открил, че играчите, които смесват дейности от отворен свят със съдържание от типична сингъл плейър игра получават най-голямо удоволствие от играта. Част от целите на Blizzard с Diablo 4 е да направят свят, който си струва да се проучи.
Светът ще включва и други дейности, като например PvP и крафтинг. Фокусът на този ъпдейт обаче е върху лагерите, които са още особеност на отворения свят на Diablo 4. Те действат подобно на бандитските лагери в игрите Far Cry и Assassin’s Creed. С други думи играчите ще трябва да ги прочистят от врагове, за да ги завладеят.
Когато това се случи, продавачите ще се нанесат и ще позволи свободно да пътувате до всеки лагер, който е прочистен преди това. Играещите ще се натъкнат на лагери, докато изследват районите, а всеки от тях има своя история, която може да се разкрие, докато бъдат освобождавани. Blizzard желае действията на играчите да се отразят върху самия свят, докато го освобождават.
В публикацията в блога беше обяснено и как ще работи мултиплейърът. Blizzard не иска Diablo 4 да е MMO, където другите играчи се виждат навсякъде, така че ще има няколко ограничения за това как и кога ще могат да бъдат срещани другите играчи.