Анализ: Гейм индустрията е основна цел на кибер атаките
Доклад на компанията за киберсигурност Akamai разкрива степента на кибер атаките в гейм индустрията, като по време на карантината заради COVID-19 компаниите за игри и играчите са често атакувани.
За този доклад, озаглавен „Gaming: You Can’t Solo Security“, Akamai анализира поведението между юли 2018 г. и юни 2020 г. и отбелязва над десет милиарда атаки на уеб приложения, включително 152 милиона, насочени към индустрията за видеоигри.
Основните целеви географски области са САЩ, с над 147 милиона от тези атаки, последвани от Хонконг и Великобритания. Що се отнася до източника, те идват предимно от САЩ, следвани от Русия и Турция.
През същия период, от 100 милиарда атаки, свързани с данни за достъп във всички индустрии, десет милиарда засягат компании за игри. Атаки с идентификационни данни имаме, когато нарушителят „взема списък с потребителски имена и пароли и се опитва да получи достъп до игра или игрална услуга, използвайки всеки елемент от списъка“, обяснява Akamai. САЩ бяха основният източник на такива атаки що се отнася до гейм индустрията, следвана от Русия и Канада.
Компанията също така отбеляза, че най-атакуваният елемент от гейм индустрията са нейните играчи, тъй като те притежават „няколко качества, които престъпниците търсят“, включително да са активни в социалните медии и да разполагат със свободен доход, който са склонни да харчат за игрални продукти онлайн. Злоупотребата с идентификационни данни и фишингът са основните начини, по които играчите могат да бъдат атакувани.
Докладът също така напомня на читателите за важността от наличието на уникални пароли за всяка използвана услуга и това да се даде възможност за two-factor authentication, когато е възможно, при профили и акаунти.
Между юли 2019 г. и юни 2020 г. в нашата индустрия са отчетени 3 072 DDoS атаки.