10 години след премиерата, Blizzard спира разработката на StarCraft II
10 години след официалното пускане на играта, Blizzard обяви, че прекратява по-нататъшното разработване на Starcraft II. Заглавието, което излезе на 27 юли 2010г., се превърна в една от най-големите и успешни e-sport игри.
Новината, която разочарова феновете на Starcraft II, беше обявена в блог-публикация, адресирана от изпълнителния продуцент и вицепрезидент на Blizzard Роб Бриденбекер. В писмото си към феновете той обяснява, че екипът ще се съсредоточи върху това да отстрани останалите грешки и бъгове и, разбира се, да балансира състезателния характер на играта, когато е нужно. За съжаление малка е вероятността за ново съдържание под формата на DLC-та или пък други безплатни ъпдейти. Според Бриденбекер тази промяна ще позволи да се „помисли какво следва, не само по отношение на StarCraft II, но и за вселената на StarCraft като цяло.“
Ето и част от официалното изявление:
“Към общността на StarCraft,
StarCraft е единствена по рода си и ние се ангажираме да гарантираме, че тези от вас, които обичат тази вселена като нас, имат дом тук за много години напред. Имайки това предвид, искаме да ви уведомим за промяна в развитието, която правим за StarCraft II…
Ще продължим да поддържаме StarCraft II по същия начин, както и при предишните ни дългогодишни игри, като Brood War, фокусирайки се главно върху това, за което нашите основни и състезателни общности се интересуват най-много. Това означава, че няма да произвеждаме допълнително съдържание, като Командири и военни сандъци, но ще продължим да правим сезони и необходими корекции на баланса напред.
Знаем че някои от нашите играчи са чакали с нетърпение някои от нещата, от които се отдалечаваме, но добрата новина е, че тази промяна ще ни освободи да мислим какво следва, не само по отношение на StarCraft II, но и за вселената на StarCraft като цяло….”
Добрата новина е, че все пак Blizzard не прекратяват турнирите по Starcraft II, които продължават да бъдат спонсорирани от ESL Gaming и GSL. Колкото и да не искаме да се разделяме с играта, то до голяма степен можем и да обясним решението на Blizzard да прекратят работата по нея. Не са много заглавията като StarCraft II, които дори 10 години след излизането си продължават да бъдат толкова популярни. Това беше и причината американската гейм компания да поддържа и създава ново съдържание по нея, но всичко един ден стига до своя край.