Само за инди разработчици: Как да представите играта си пред PlayStation
Инди разработчиците носят нови свежи идеи и разширяват границите на гейм индустрията. В последните годините малки независими студиа стоят зад редица успешни заглавия – Hades, Disco Elysium, Stardew Valley, What Remains of Edith Finch, SUPERHOT и др. Sony е една от големите компании, които вярват в креативната сила на инди разработчиците. Именно заради това екипът на компанията, който отговаря за инди игрите за PlayStation, представи ръководство за това как разработчиците на независими игри могат да pitch-нат своето заглавие за PlayStation.
Ето кои са стъпките, които трябва да „извървите“, за да изпратите играта си за разглеждане на партньорство.
Регистрирайте се
Първото, което трябва да направите, ако искате да станете партньор на PlayStation, е да отидете на този сайт да се регистрирате. Освен основната информация за студиото е необходимо да представите и план на проекта си. Мислите за него като за „elevator pitch”*. Няма нужда да навлизате в детайли и подробности, а да дадете информация за ключови елементи като описание на стила на играта, кога очаквате да я издадете, на какви платформи и кои са ключовите ѝ характеристики.
Когато регистрацията ви е одобрена и подпишете Глобалното споразумение за разработчици и издатели, ще имате достъп до бекенд инструмените на Sony, които ще ви позволят да научите повече за разработването и публикуването на игри на PlayStation. От Sony предоставят много програми, които подпомагат инди партньорите чрез инициативата PlayStation Indies initiative.
Kакво, според Sony, съдържа добрият pitch
Дайте кратко описание на играта си. Какво я прави уникална и подходяща за PlayStation
Зад всяка страхотна игра стои екип от страхотни и креативни професионалисти. Разкажете повече за всеки един от тях – интереси и професионален опит.
Готов билд е по-красноречив от 1000 думи. Картинки, снимки, видеа, и всякакви други материали, които дават по-добра представа за заглавието, върху което работите, също са добре дошли.
Тук от Sony разделят материалите в три категории:
- Добре: Консепт арт, in-engine art targets, музика или подобни материали, които задават тона на играта.
- По-добре: Видео, което показва геймплея, B-roll footage или moving in-engine capture е чудесно. Гифове също са приемливи.
- Най-добре: Прототип на билд. Да споделите билд на играта си е най-бързият и най-добрият начин, по който можете да разкриете своята визия за играта. Да покажете проекта си в начален етап на разработка може да ви се струва страшничко, но не се притеснявайте. От Sony са свикнали да виждат игри, които са още „зелени“ и нямат нереалистични очаквания.
Да поговорим за бизнес
След като сте представили визията за играта си по убедителен начин, е необходимо да покажете, че разбирате и от бизнес частта. За целта е необходимо да отговорите на следните въпроси:
- Към кои платформи се целите освен PlayStation?
- Какъв е маркетинговият ви план? Сами ли ще се заемете с маркетинга или ще получите помощ „отвън?
- Имате ли подробно описание на графика за разработване на проекта и разходите? (Ако нямате – направете го)
- Какъв е бизнес моделът ви (Premium, Premium + DLC, F2P, GaaS и т.н.)?
- Към кои държави е насочена играта ви и какви езици поддържа?
- Имате ли планове за live ops и/или поддръжка след пускането на играта?
- Имате ли нужда от конкретна подкрепа? Обяснете ясно какво искате от PlayStation.
Това са в общи линии основните стъпки, които трябва да изминете, за да представите играта си пред Sony. Ако имате идея, която си струва… и билд, давайте! Ние ви пожелаваме успех и стискаме здраво палци!
* Elevator pitch – кратко, убедително представяне на идея или проект. То трябва да продължава не повече от кратко пътуване с асансьор – (30 секунди – 2 минути), откъдето идва и името му.