Assassin’s Creed Mirage – доброто старо в модерна опаковка
Assassin’s Creed Mirage е наистина продукт мираж за 2023 година. Непретенциозно заглавие, час от една от най-популярните поредици в световен мащаб, продаващо се на изключително ниска за 20+ часово ААА преживяване цена, което се връща към оригиналните си корени. И в същото време не е римейк или ремастър.
За нас, българите, естествено е бонус, че в създаването му са участвали и талантливи родни разработчици от Ubisoft Sofia.
Разбира се непретенциозно за мнозина може да звучи като негатив, когато си говорим за клонящ към ААА продукт, но истината е, че животът на „Миража“ стартира като допълнително съдържание към изключително популярния Assassin’s Creed Valhalla. Последната също ни запозна и с главния герой на Mirage – Басим.
Бизнес решението на Ubisoft да прехвърли проекта към пълноценен самостоятелен рилийз е логично и бих казал оправдано, предвид по-ниската цена, на която се продава Mirage спрямо модерните ААА заглавия.
Честно казано хареса ми както споменах и по-горе изборът на френския екип да се върне към корените на поредицата и да остави на заден фон ролевия акцент на последните три големи Assassin’s Creed игри.
Крайният резултат е далеч от най-иконичното заглавие от серията, но в същото време и приятен отдих от 200+ часовите ролеви мастодонти от последните 7 години. Поне за мен.
Assassin’s Creed Mirage е относително кратък, стегнат и прекрасно вървящ на всички видове хардуер къс AC история.
Да, като образ Басим тотално не ми влезе под кожата заради актьора, който стои зад изиграването му и честно казано лошия сценарий. И понеже последният може да бъде адски субективно понятие що се отнася до качество, то няма да го нарека повече лош и ще допълня, че на множеството Assassin’s Creed фенове най-вероятно ще им и хареса. В личен план не успях да се асоциирам по никакъв начин и с Рошан, изиграна от легендарната актриса Шохрех Агдашлу. Просто образът (включително и визуалният) на Рошан не успяха да се свържат хомогенно с остро специфичното звучене на гласа на актрисата.
Светът в и около Багдад от IX век също не може да се сравнява като мащаб с огромните и разнообразни площи, които бяха налични например във Valhalla.
В същото време връщането към “Black box” дизайна на Assassin’s Creed Unity и Syndicate, пък дори и към оригиналните приключения на Алтаир, плюс по-стегнатия, а от там и по-полиран свят, честно казано ми се понравиха приятно.
С умиление късах плакатите, когато исках да намаля своята „известност“ пред властите или сядах на множеството пейки за прикритие и наблюдаване на красивата работа на художниците на играта.
Липсата на грайнд също ми се понрави, а подобренията в анимациите помогнаха стелт елементите да са ми забавни (не съм тествал как е стелта на високи трудности).
Разбира се в типичен Assassin’s Creed стил битките все още се чувстват твърде… нежни? Плаващи? Така де, липсва им усещането за тежест и определено не мога да ги нарека майсторлъшки. Но работят и сме им свикнали.
Паркурният елемент очаквано е на линия и продължава да бъде най-добре реализираният въобще що се отнася до видеоигри. Да, почти всичко в него е автоматизирано, но от друга страна работи плавно и не ти се пречка по никакъв начин. Всъщност катеренето по всякакъв тип сгради е доста приятно преживяване.
Визуално Assassin’s Creed Mirage е чудесно изглеждаща игра. Чудесно изглеждаща PS4 игра. В последното няма нищо лошо – напротив, на новите конзоли като PS5 и Xbox Series X Mirage върви при стабилни 60FPS при близка до 4К резолюция и визуални ефекти на „high” и нагоре. Версиите за старите конзолни също са доста стабилни, макар и там да говорим за типичните 30FPS и по-ниска резолюция.
От друга страна художниците, типично за повечето single player игри на Ubisoft, са се раздали могъщо. Играта може да изглежда блестящо на моменти, а в най-лошите случаи да изглежда просто добре. За игра, която не е на пълна цена и предлага подобна продукция, или добро или още по-добро.
И така, какъв е багдадският мираж в крайна сметка? Бих казал хубав – приятно връщане към корените в добра и евтина за играчите опаковка. От друга страна съм сигурен, че това не е бъдещето на поредицата – то се крие в множеството вече обявени от Ubisoft Assassin’s Creed продукти. Чакам с нетърпение японския Assassin’s Creed Red…