Защо Marvel’s Spider-Man: Remastered не е безплатен за собствениците на PS4 оригинала?
Sony потвърди за пореден път, че Spider-Man: Remastered, който е част от Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition за PlayStation 5, няма да се предлага безплатно на собствениците на оригиналната PlayStation 4 игра.
Естествено това предизвика негодувание в част от играчите в световен мащаб. Масло в огъня беше и анонсът, че save-овете от Marvel’s Spider-Man за PlayStation 4 няма да работят на Marvel’s Spider-Man: Remastered.
Именно липсата на съвместимост между save-овете между двете игри означава, че не говорим за базисен пач на PS4 софтуера, който повдига резолюцията и фреймрейта, а за легитимна преработка на оригиналния продукт, която се възползва пълноценно от хардуерната мощ на PlayStation 5.
Разбира се това не означава, че Sony не е могла да предостави безплатно ремастерираната версия на PS4 притежателите. Но това е бизнес решение, което няма да коментираме без да знаем конкретни подробности. Още повече, че става въпрос за лицензионен продукт. При това един от най-големите лицензи в световен мащаб – такъв на Marvel. Тоест подобно решение може да не идва единствено от Sony.
В случая искаме да наблегнем на работата на разработчиците от Insomniac Games, които също получават немалко гневни атаки от фенове. Които по наше мнение са излишни.
Ето какво споделят Insomniac по темата:
„Нека сме наясно – това (Marvel’s Spider-Man: Remastered) е много повече от просто увеличаване на резолюцията/фреймрейта и определяне на повърхности за ray-tracing. Вложихме значително количество труд и усилия в Remaster-a.
Както споделих ремастърът за PS5 не е простичко увеличаване на резолюцията. Много от асетите в играта са напълно подменени, за да се възползват от възможностите на PS5. Ще видите по-добре изглеждащи герои, с подобрена кожа, материали на очите, косата и значително ъпдейтнати анимации (включително и новата next-gen версия на Питър Паркър).
Вече сте видели (от трейлърите), че имаме ray-traced-нати отражения и сенки, подобрено осветление, много повече пешеходци, превозни средства, които са рендвани на много по-големи разстояния. Предлагаме и същите опции за производителност като при Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, позволявайки ви най-накрая да играете играта при 60FPS. Освен това ще предложим и почти мигновени зареждания, 3D аудио, ще се възползваме и напълно от DualSense контролера. (Освен всички DLC-та) Добавяме и три нови Spider-Man костюма, нови опции на Photo режима, а също и нови трофеи за тези, които смятат да гонят втора „Платина“.
Отново, въпреки споделеното от Insomniac, решението на Sony/Marvel можеше да бъде и различно. От позицията на издателя обаче, инвестираният в преработката на оригиналната игра ресурс не прави търсената допълнителна сума непременно алогична.
Marvel’s Spider-Man Remastered ще дебютира за PS5 на 12 ноември в САЩ и 19 ноември в Европа. Оригиналният Marvel’s Spider-Man ще може да се играе на PS5 посредством обратната съвместимост на новата конзола с PS4.