Warner Bros патентова системата Nemesis от Shadow of Mordor
Warner Bros Interactive Entertainment патентова системата Nemesis AI, водеща началото си от играта на Monolith Productions Middle-Earth: Shadow of Mordor.
Патентът защитава използването на „Nemesis герои, nemesis крепостите, социалните вендети и последователите в компютърните игри”, пише IGN. Това обхваща йерархия от процедурно генерирани герои (NPC-та), които взаимодействат и запомнят действията на играча. Патентът също включва промени в позициите на NPC-тата в йерархията, както и техния външен вид и поведение.
Под патентна защита попадат още битките за “социално завоевание” от продължението на Shadow of War от 2017 г., което позволи на играчите да използват NPC-та, за да защитят собствените си крепости и да атакуват тези на други играчи.
Патентът ще влезе в сила на 23 февруари и, при условие че от Warner Bros изплащат таксите, може да бъде запазен до 2035 г.
Всички разработчици, които създават функции за игри, които включват горепосочените аспекти или достатъчно от тях, за да рискуват да нарушат патента, трябва да закупят лиценз от Warner Bros. Въпреки това студиата могат да създават свои собствени системи, които са подобни, но имат достатъчно различни аспекти, като системата Mercenaries от последните заглавия на Assassin’s Creed.
Warner Bros кандидатства за този патент още през 2015 г., но ѝ се наложи да го преразгледа и подаде отново няколко пъти. Това се дължи на приликите с други патенти, включително притежаваните от Square Enix за онлайн заглавието Webkinz и мобилното QONQR.
Какво е мнението ви за подобна практика? Няма ли подобни патенти да ограничат създателите на развлекателен софтуер?