Вдъхновяващи истории от българската гейм индустрията: Методи Георгиев от TELUS International Bulgaria
Следейки любимата ни индустрия чрез множество канали, съм свикнал да виждам как обикновено се дава по-голям акцент на негативните и проблемни истории. Когато последните са свързани с благосъстоянието на индустрията – работна среда, финансови проблеми и др., съм на мнение, че те трябва да бъдат извадени на показ, да застанат под светлините на прожекторите. Последните години обаче негативните истории се превърнаха в своего рода PR – средство за привличане на аудитория, а когато към тях прибавим и задължителните задклавиатурни войни, които целят да бъдат на всяка манджа мерудия, често пъти страдат хората, които не са на ръководни звена в компании. Хората, които създават любимите ни игри – разработчиците. Нещо повече, негативните истории се създават буквално от въздуха, редовно се вадят цитати от контекста, непроверени твърдения се нареждат така, че да служат на дадена „история“, не на последно място почти винаги липсва повече от една гледна точка при разглеждането на дадена тема.
Подобен проблем, разбира се, не е характерен само за нашата индустрия. И честно казано (вече) му отделих твърде много внимание в уводната част на този текст. В крайна сметка целта на последния, прочее, е да наблегне на позитивните истории в индустрията и в частност родното ѝ подразделение – българската гейм индустрия.
Идеята за въпросния текст се роди след приятелски разговор със студио мениджъра на Gameloft Sofia Танко Шокеров – сподели ми вътрешна история на екипа, която ме накара спонтанно да се усмихна. Комуникация между компания и крайни потребители (играчи), за която рядко чуваме публично. Няма да навлизам в детайл в какво точно се състои историята, защото на по-късен етап ще я представим публично на дигиталните страници на GI.bg.
Бих допълнил още, че идеята ни е този текст да не си остане самотен. Искаме „Вдъхновяващи истории в българската гейм индустрията“ да се превърне в своего рода рубрика, която да побере всякакви позитивни случки, свързани с гейминг средата в България.
Стартираме с две истории на TELUS International Bulgaria и Zariba – компании, подкрепили настоящия проект, които са сред лидерите в техните творчески и бизнес полета у нас. В този ред на мисли искам да допълня, че ще търсим позитивните истории и на инди студиа и творци, стига разбира се те да са склонни да ги споделят в публична форма.
Така, достатъчно въвеждащи слова, че експозицията започва да намигва на Хидео Коджима.
Стартираме с история, която е съсредоточена върху израстването и пълното отдаване на определена кауза. Главен герой е Методи Георгиев от TELUS International Bulgaria
Методи Георгиев е част от TELUS International Bulgaria от близо три години. Той е в най-големия гейминг екип в компанията, поддържащ водещи световни заглавия в индустрията, и работи като агент поддръжка с немски език. Методи се присъединява към компанията като агент с английски език. С определена база от познания по немски език, той проявява интерес да доразвие своите умения. Tака Методи успешно преминава немската езикова академия на TELUS International Bulgariа – достъпна както за настоящи, така и за бъдещи служители на компанията – “и сега е неразделна жизненоважна част от немския екип”, както сподели с нас неговият мениджър.
Наскоро в процеса на работа Методи открива сериозен проблем с един от продуктите. Установява се наличието на значителен бъг, който засяга хиляди играчи по целия свят. Благодарение на сигнала от Методи клиентът публикува пост в социалните мрежи, с който своевременно информира играчите си за създалата се ситуация. Публикацията събира повече от 4000 харесвания и помага да се избегне по-мащабен проблем.
В допълнение на това, Методи проактивно отнася към клиента предложение за технологично отстраняване на неизправности, което до момента е липсвало в базата знания, като по този начин помага на повече от 200 агенти да намерят правилното решение за грешка в стартера. Съпорт агентите са важна част от индустрията като основната връзка между разработчици и играчи. Те често предотвратяват сериозни бъгове, съумявайки да съберат и предадат обратната връзка навременно.
Апропо, запазваме си правото да представим Методи по-подробно на по-късен етап. Ако желаете да станете колеги на главния герои в тук разказаната история, вижте обявите на TELUS International Bulgariа тук.
Позитивната история на Zariba ще откриете на следния адрес.