UX PlayStation дизайнер споделя защо PS5 ще е доста голяма като размери конзола
След анонса на PlayStation 5, в мрежата се появиха множество сравнения на големината на новия хардуер с други конзоли. Включително и Xbox Series X. Въпросните сравнения бяха базирани на големината на USB портовете, или Blu-Ray драйва. На тяхна база определено можем да отсъдим, че PlayStation 5 ще бъде една от най-големите конзоли, които някога сме виждали.
По думите на UX дизайнера на PlayStation 5 Мат Макларин, основната причина за нуждата от по-голяма „кутия“ е топлината.
В LinkedIn към дизайнера беше зададен следният въпрос:
„Наистина съм впечатлен от този дизайн (на PS5) – обаче в днешно време хората търсят преносимост и удобство. Начинът, по който беше направен PS4, беше невероятен (производителност срещу размер – бел.ред). Защо трябва да направите новия продукт по-голям и обемен?“
На този въпрос Мат отговаря:
„Топлината. Тази генерация получаваме малки суперкомпютри. Докато 7nm-ят процес осигурява впечатляващи топлинни характеристики при висока производителност, мощността е твърде екстремна. Тази технология все още е твърде нова, съответно отделя много топлина и се нуждаем от място за нейното разсейване.“
Едва ли някой е изненадан от отговора на Мат – че по-големият размер на конзолата се дължи на количеството топлина, генерирана от модерната технология, залегнала в PS5.
Важно е да уточним, че спрямо Xbox Series X, PlayStation 5 има с над 500Mhz по-бързо GPU и повече от двойно по-бърз SSD (значително по-бавни NVMe дискове за PC идват със своя собствена охладителна система). Тоест конзолата на японците потенциално ще се нуждае през по-голяма част от времето от значително по-високи енергийни стойности, съответно достиганите температури трябва да се контролират адекватно.
PS5 е планиран за премиера в края на 2020, заедно с Xbox Series X на Microsoft.