Студио, което стои зад Ori игрите и работи с Microsoft, коментира предимствата на SSD-то на PlayStation 5
Според разработчика на убийствените Ori заглавия за Xbox One, PC и Switch, Moon Studios, предимството на PlayStation 5 SSD технологията пред тази на Xbox Series X ще се забелязва единствено във first party игрите на Sony. Тези, които са писани специално за PlayStation 5.
В своя публикация в популярния геймърски форум ResetEra съоснователят на Moon Studios Томас Махлер споделя, че издателите, които предлагат софтуер за всички платформи, ще се съсредоточат върху най-ниските хардуерни стойности при всички положения. Според него просто няма да си заслужава инвестирането на повече време и енергия, за да се извлече максимумът от значително по-бързото SSD на PS5.
“Ще бъда шокиран, ако повечето third party издатели просто не разработват своите игри за най-ниската хардуерна стойност (в конкретна конзола). Имам предвид, че шансът да се подменят нивата, защото PS5 може да ги зарежда по-бързо клони към нула, просто защото това ще е скъп и интензивен процес. Супер бързото SSD ще бъде много готино за first party студиата, но не е икономически изгодно да променяш своите игри за строго специфичен хардуер. На PC и Xbox ще работиш с това, което предлагат двете платформи. Тоест в случая говорим за 2 платформи срещу 1.“
Въпреки че коментарите на Томас Махлер имат смисъл от икономическа гледна точка, остава фактът, че ексклузивите са това, което привлича играчите в PlayStation 5 повече от всичко друго, и в това отношение SSD технологията на PlayStation 5 определено може да повлияе. Ще получим много по-добра идея за това на 11 юни, когато Sony представя първите игри за конзолата.