Sony планира да похарчи 18 милиарда долара за „стратегически инвестиции“
Японският технологичен гигант и втората най-голяма гейминг компания в света (след Tencent/Китай), Sony, планира да похарчи 18 милиарда долара за стратегически инвестиции в рамките на следващите три години – от фискалната 2021 до края на фискалната 2023. Президентът и главен изпълнителен директор на компанията, Йошида Кеничиро, заяви, че Sony ще инвестира основно в бизнеса си с игри и аниме съдържание.
Компанията също така иска да увеличи сътрудничеството между своите развлекателни звена като филми, игри и музика. По-конкретно, Sony иска да гарантира, че максимизира стойността на своите IP-та (Intellectual property), като се възползва от възможностите на своите творчески подразделения – например, създава се успешна premium игра за PlayStation 5, а на нейна база впоследствие се създават аниме, сериал, холивудска продукция или мобилна версия на въпросната игра.
„Чрез инвестиции в марки, групово сътрудничество в рамките на Sony и инвестиции в социални и мобилни устройства, ние сме развълнувани от възможността да продължим да разширяваме нашата общност“, каза изпълнителният директор на Sony Interactive Entertainment Джим Райън.“
Припомняме, че последната голяма покупка на Sony е стрийминг услугата Crunchyroll (90 милиона регистрирани потребители) в сделка на стойност 1,2 милиарда долара.
Що се отнася до гейм студиа, последното закупено от Sony е Insomniac Games. Цената на американското студио беше 180 милиона долара.