Sony инвестира 250 млн. долара в Epic Games. Какво следва?
Sony инвестира 250 милиона долара в Epic Games, което дава на японския гигант миноритарен дял в студиото, и ще помогне за задълбочаване на партньорството между двете компании.
Разкрита от сайта VentureBeat, сделката очевидно циментира близките отношения между двете компании и „засилва споделената цел за напредък на съвременните технологии в сферата на технологиите, развлеченията и социалните услуги“. Това също така увеличава набирането на средства за Epic Games до 1.83 милиарда долара.
Тази инвестиция последва вече съществуващото партньорство на Sony с Epic Games при представянето на Unreal Engine 5 с демонстрация на PS5, работеща в реално време. В рамките на тази сделка Sony може също така да използва нарастващата дигитална екосистема и технология на Fortnite и Epic Games, както и множество инструменти, с които е създаден хитът Epic.
Epic ще продължи да издава игри на други платформи, но това дава на Sony съюзник в битката за предстоящото следващо поколение – при това такъв, от който се нуждае и е едно от най-големите имена в гейм индустрията.
По отношение на Fortnite трябва да припомним, че Sony разполага с доста голямо филмово звено, а и е практически най-големият играч на музикалния издателски пазар. С популяризирането на излъчване на концерти и филми във Fortnite това ще отвори още една врата за представяне на продуктите на японския гигант.
За инвестицията CEO-то на Sony сподели следното:
„Sony и Epic имат пресечна бизнес точка по отношение на творчеството и технологиите и споделят визия за 3D социални преживявания в реално време, които ще доведат до сближаване на игри, филми и музика. Ще се стремим и за създаването на още по-отворена и достъпна дигитална екосистема за всички потребители и създатели на съдържание.“
Ситуацията звучи като win-win и за двете страни.