Служители разкриха още тайни от кухнята на Cyberpunk 2077
Голяма част от екипа, работил по Cyberpunk 2077, е бил наясно, че играта не е готова за пускане. Това е изводът от интервюта с повече от 20 настоящи и бивши служители на CD Projekt Red, повечето от които са поискали анонимност.
Според тях процесът на разработка на играта е бил „помрачен от необоснована амбиция, лошо планиране и технически недостатъци“, пише Bloomberg. Те описват CD Projekt като компания, която се фокусира върху маркетинга за сметка на разработването и залага нереален график, който принуждава част от служителите да работят извънредно много преди крайния срок за пускане на играта.
„Имаше моменти, в които работех 13 часа на ден, пет дни в седмицата“, казва Адриан Якубяк, бивш аудио програмист в CD Project, който напуска компанията малко след като се жени. „Имам приятели, които загубиха семействата си заради тези маниаци“, добавя той. Относно нереалистичните срокове за такъв мащабен проект, Якубяк казва: „Знаех, че нещата не вървят добре. Просто не знаех колко катастрофално щеше да бъде.“
Вътрешните източници твърдят, че впечатляващото геймплейно демо, показано на E3 през 2018, е било “почти изцяло фалшиво“. От студиото все още не са били финализирали и интегрирали основните системи за игра, поради което много функции, като засадите на автомобили например, липсват в крайния продукт. Според разработчиците демото е било загуба на месеци, които е трябвало да отидат за създаването на играта.
В отговор ръководителят на CDPR Адам Бадовски пусна туит, в който оспори много от твърденията на статията на Bloomberg и журналиста Джейсън Шреър в частност, заявявайки, че 20 души, от които само един не е анонимен, не могат да бъдат определени като „повечето от екип от 500 души“. Той обясни, че липсващите функции са „част от процеса на създаване“. Бадовски заяви, че компанията „се е придържала“ към проблемите на конзолите от старото поколение и добави, че се гордее с Cyberpunk 2077.
I’ve read your piece and tweets, thank you for the read. I have some thoughts. https://t.co/T3qACdrnwM pic.twitter.com/wuzy5lXoqQ
— Adam Badowski⚡️ (@AdamBadowski) January 16, 2021
Благодарение на хайпа преди старта, играта продаде 13 милиона копия през първите 10 дни след пускането си. За известно време CD Projekt беше най-скъпата компания в Полша. Множеството бъгове в играта обаче принудиха Sony да предприеме безпрецедентен ход – премахна играта от PlayStation Store и предложи възстановяване на сумата. CD Projekt от друга страна е изправена пред колективен иск от инвеститори, които твърдят, че са били подведени.
Източник на снимката: Olga Louise