Ratchet And Clank Rift Apart Worlds зарежда детайлни нива за по-малко от секунда
Част от екипа на GI.bg е съставен от разработчици на игри, съответно комуникираме константно с други български (и не само) гейм творци. Истината е, че за нас, които сме работили на PC от години на SATA3 базирани SSD-та и след това е трябвало да портваме даден 3D софтуер към конзоли, използващи стандартни механични (и особено бавни) HDD-та, технологията за пренос на данни в PS5 ни кара да се подмокрим много повече, отколкото напомпаните GPU-та на новите конзоли спрямо настоящите черни кутийки. Да получим възможността за премахване и добавяне тонове нова информация в реално време без необходимостта на loading екрани или използването на трикове като елеватори, тесни пространства и т.н. е истинска манна небесна. При това не само поради факта, че подобна екстра дава шанс за разнообразяване на гейм дизайн идеите, но и за олекотяване на оптимизационния процес в рънтайма на една игра.
В това отношение PS5 е абсолютен звяр, с който практически няма да може да се мери която и да е алтернативна конзола и практически 99% от модерните потребителски PC-та. SSD тека в конзолата на японците е толкова оувър-дъ-топ, че смазващо изглеждащия Ratchet And Clank Rift Apart Worlds зарежда своите нива за по-малко от секунда. Тоест връщаме се във времената на SEGA Mega Drive, при които трансферът на данни се случваше толкова бързо (за нуждите на софтуера от онези времена), че практически отделните сцени бяха отделени с простичък фейд-ин-фейд-аут ефект.
Ок, спираме. В интервю за Washington Post гейм директорът на Ratchet And Clank Rift Apart Worlds Майк Дали споделя, че освен мигновеното преминаване от един свят към друг, въпросните светове не са просто красиви фонове, а детайлно изработени светове:
„Едно от яките неща е, че всичко си е реален геймплей, при който можете да контролирате героя си. Всички онези светове, през които пътувате по време на тези преминавания през измеренията, са истински, детайлно реализирани светове, в които можете просто да спрете и да играете при други обстоятелства.“
Човекът от Insomniac Games допълва, че всеки един свят в играта се зарежда за по-малко от секунда, благодарение на SSD технологията, залегнала в PlayStation 5.
Яко! Припомняме, че Ratchet And Clank Rift Apart Worlds ще може да се играе в нейтив 4К при 30FPS плюс ray tracing. Insomniac Games обаче ще предоставят и performance режим, чиито таргет е 60FPS при по-ниска резолюция. Играта ще дебютира в рамките на първите няколко месеца от живота на PlayStation 5.