Plovdiv Game Jam – финал и победители от онлайн гейм одисеята
За поредна година Plovdiv Game Jam с пореден номер 2021 беше генератор на креативизъм, а сега трябва да чакаме цяла година до следващото подобно събитие. Колкото и да сме нетърпеливи, за съжаление не можем да ускорим времето, но пък от друга страна можем да поздравим целия екип на PVGJ, който се погрижи джамът да стане реалност, но и да обърнем специално внимание на отборите-победители, които спечелиха първите места!
Темата, по която трябваше да работят участниците тази годин в GGJ беше Lost and Found.
Отбор победител за дигитална игра: Club Penguin
Club Penguin станаха първенците при надпреварата за най-добра дигитална игра. Освен, че са си избрали име за отбора, което ни носи голяма носталгия по едни отминали времена, те спечелиха сърцата на всички играчи със своята игра The Hopeful Penguin, която има супер мило заглавие, сюжет и финал, който поне мен ме накара да се просълзя! Задължително прилагаме и линк към уебсайта на Global Game Jam, откъдето може да изтеглите и играете приказката за пингвина. Поздравления на Мирослав Иванов, Мартин Назъков, Атанас Атанасов, Даниел Башев и Кристиан Йотов, които стоят зад създаването на този емоционален rollercoaster!
Отбор победител за настолна игра: Лава
Както името им е горещо и огнено, така и играта MAGMADON на Екатерина Фърчева, Елена Фърчева и Савас Лука от отбор Лава е вулканична! Отбор Лава ни отведоха на опасно приключение, от което зависи живота на планетата Земя. Играчите трябва да мислят и предвидят своята стратегия, за да бъдат накрая единствените, които притежават сърцето на вулкана!
От Gameindustry.bg ви подговихме и специално интервю с участниците от двата отбора – победители.
1) Темата тази година на GGJ беше Lost and Found – как вашият отбор реши да обвърже играта с посланието?
Атанас Атанасов (Отбор Club Penguin): Първоначално се фокусирахме над геймплей елементите на играта, както и визията, а след това започнахме да обсъждаме как да интегрираме темата.
Елена Фърчева (Отбор Лава) : Lost and Found наистина ни допадна! От самото начало искахме да вкараме нещо загадъчно, мистично – темата предразполага, както и някоя от четирите стихии (в случая огън). Именно заради това историята на бордовата игра е представена като легенда за изгубеното през вековете сърце на вулкана “Магмадон”, което трябва да се намери от играчите изследователи.
2) Една от най-хубавите страни на събитието е това да се свържете с нови хора, с които да създадете отбори и нови приятелства. Срещнахте ли трудности по време на съвместната работа, поради факта, че не се познавате и не сте работили заедно преди това?
Даниел Башев (Отбор Club Penguin): Въпреки факта, че не се познавахме, се сработихме доста добре. Един от любимите ми моменти беше, когато Крис спомена колко е яко, че той рисува някакви неща и ние ги караме да работят, защото и за мен беше уникално чувство да мога да кажа „трябва ми пещера“ и да знам, че ще ми я нарисува, понеже досега не съм работил по проект заедно с илюстратор.
Савас Лука (Отбор Лава): За щастие отборът ни се познава от дълго време. Естествено, в началото всеки имаше различна идея, но тъй като времето ни притискаше, бързо стигнахме до общо решение. Разпределихме си работата и всеки знаеше какво да твори. Надявам се следващата година състезанието да се проведе на живо, където да се запознаем с още хора, които обичат да играят и създават игри.
3) Голямото предизвикателство по време на гейм джамовете е малкото време, което отборите имат. Коя е най-трудната част от това да се създаде игра в рамките на няколко дни?
Кристиян Йотов (Отбор Club Penguin): Да разберем по кои части от проекта не си струва да работим, за да успеем да представим играта в достатъчно завършен вид.
Екатерина Фърчева: Най-голямото предизвикателство за нас от отбор “Лава” бе това да измислим правилата на играта. Това е същинският процес при всяко начало на бордова игра. В началото играехме с подръчни материали – монети и копчета, на лист хартия, изрисуван с молив. Така изяснихме появилите се в движение трудности и ги отстранихме, колкото е възможно. Идеята е “Магмадон” да бъде едновременно лесна и увлекателна игра, но и стратегическа.